Obsah fóra HONDACLUB SLOVENSKO
Autor Správa

<  Blacklist & Whitelist  ~  B/W: SK TUNING FIRMY

COBRA - TUNING
Zaslal: 13.05.2007, 0:03 Odpovedať s citátom
Založený: 12 máj 2007 Príspevky: 11
Zdravim vsetkych Honda maniakov,

precital som vsetky nazory a skusenosti tunerov v tejto sekcii fora. Je tam vela prevadivych veci, ale ako to VZDY byva, tvorene su subjektivym nazorom daneho tunera, ak sa teda nejedna o predzute bla bla ala JPP (Jedna Pani Povedala), a tym padom je aj dany nazor iba z pohladu "poskodeneho" uplne pravdivy.

Za kazdym biznisom v tejto branzi je ale daleko viac informacii v pozadi, preco nieco zlyhalo alebo nefungovalo, o ktorych sa tuner = zakaznik bezne ani nedozvie, koniec koncom ho to ani trapit nemusi, on ma zaujem o tovar/sluzbu a chce aby bola riadne vykonana alebo tovar spravne dodany.

Skusim ale aj tak napisat par slov z pozadia daneho biznisu, a vedzte, ze to nie je ani naznakom o pokus nejakej obhajoby alebo kamuflovanie nejakych kixov, ktore sme aj my samozrejme napachali, cestne priznavam Smile)

Nie prvy den pracujem v tomto sektore a snazim sa nim aj uzivit...ehm, ti co ma spoznali osobne vedia aka je moja situacia Smile) Da sa povedat, ze poznam vlastne vsetky tu spomenute konkurencne firmy, s takmer vsetkymi spolupracujeme, s niektorymi lepsie, inymi pomenej. Snaha ale vzdy bola, je a bude si udrziat dobre vztahy s nimi. Viem aj ake problemy oni riesia, ake kixi sa im stavaju, je to obdobne aj u nas.

Casto som cital slova so znenim ako "...na Slovensku si nic neobjednam, tu si nevazia zakaznikov..." a podobne. Verim tomu a z mojho pohladu som o tom presvedceny, ze nie je to az taka cierna tunerska diera na Slovensku, ze my predajcovia nie sme az tak hnusny a zly a neprijemny k Vam tunerom = zakaznikom = tym, co nas zivia a z ktorych vlastne zijeme. Ano, niet Vas, tak ani nie sme, preto verim tomu, ze velka cast tunerskych firiem si tohto faktu je dobre vedoma a snazi sa s tym narabat co najlepsie......aby nesklamali tych, co su ich jedinym prinosom.

Co si ale treba predom uvedomit. Kazda slovenska tuning firma, pokial nie je vyrobcom daneho produktu, je iba jednym a nikdy nie prvym clankom retazcu obchodu, tuner = spotrebitel je ale vzdy tym poslednym, teda na konci retaze. Ergo, malokedy, takmer nikdy sa realne nedozvie tuner, ako dobre fungoval dany retazec pri jeho objednavke, jeho regres je iba na posledneho dodavatela u ktoreho spravil objednavku.

A tu je kamen urazu. Pre vela tunerov je mozno takmer neuvertilene si predstavit, ako sa obchoduje so zahranicim......pozor....nie ako koncovy spotrebitel, ked si napisete do USA napr. do firmy NOPI a tam vas prompte (snad) obsluzia, ale ak dany biznis a komunikaciu konate v mene firmy.

Preco?

- tento biznis je administrativne daleko narocnejsi pre obe strany (firiem)
- daleko mensie zisky pre odosielatela = mesia snaha (verte mi, je to tak)
- ochrana know-how a zdrojov (niektore firmy su uz iba z mozneho plagiarizmu ich vyrobkov absolutne neochotne snazia s nami obchodovat)
- biznis sa riadni medzinarodnym obchodnym pravom, tu su obom stranam kladene rozne nastrahy do cesty

To bolo iba par bodov k rozdielu.

Dovolim si povedat o sebe, ze takmer vsetkych renomovanych vyrobcov na svete ako aj velkych aj mensich distributorov na svete poznam osobne, poznam ich firmy, videl som ich priestory, ako tam funguju, aky su to ludia atd. Tuto skusenost som musel aj spravit, ak sme chceli s takymi firmami obchodovat, chceli sme vediet, komu davame peniaze do ruk, s kym mame tu cest atd. Rok co rok putujeme takto po vsetkych svetovych vystavach a akciach a stretavam sa vlastne uplne vsade s tym istym syndromom:

Ze dane firmy, a je jedno v akej krajine, maju svojich priaznivcov/zakaznikov, a tak isto aj svojich neprajníkov.

Ano, su na trhu firmy s velkou strukturou, velkym kapitalom, zazemim a historiou, s takou firmou sa nemoze ani jedna firma tu na Slovensku porovnavat, logicky, vsak pred 17 rokmi sme vsetci boli este toho nazoru, ze Skodovka, Ziguli, Trabant, Wartburg a spol. su jedine dostupne auta na trhu Smile)))....ehm, a slovo tuning sa este pisalo s dvoma NN, takto: TUNNING Smile))) aaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!! Ak sa vtedy to slovo vobec pouzivalo v nasich koncinach.

Proste tieto firmy su nam roky vpred. A operuju na trhoch tak bohatych, ze je to absolutne neporovnatelne s SK. Ich skladove zasoby su enormne, maju viac zamestnancov ako vsetky SK-TUNING firmy dohromady a maju to najpotrebnejsie: PREHLAD o trhu a KNOW-HOW.

Tieto veci tu musia NASINCI najprv nazbierat.....ani mna nedoniesol ten priblbly bocian s Nitro primesou v riti Very Happy

Hm, tusim ze uz vela klabosim, vsak mi uz dosli pismena a bola ma aj hnaty, uz to prehanam a pisem roman, vsak to nikto nedocita z tunerov Smile)

Na zaver, kratko a bezbolestne:

DAJTE NAM SEM TAM ESTE SANCU NA VYVOJ tu na Slovensku, prosim v mene vsetkych SK firiem o to, ktore tvrdo a poodctivo makaju na to aby mali dobre renome a spokojnych zakaznikov.

Thnx to all za pochopenie.

PS: Oh yeah....a teraz ma mozete roztrhat v komentaroch na cimpr campr Smile))

Peace, Hauk folks

Kuto - taka jedna sycava uzovka
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Hondaman
Zaslal: 13.05.2007, 3:49 Odpovedať s citátom
Založený: 18 december 2006 Príspevky: 606 Bydlisko: BA 1998 Honda Civic
Pekny prispevok... Myslim, ze ta neni za co trhat Very Happy...

Ale vies....Mal si pravdu s tym, ze my sme spotrebitelia a nemusi nas zaujmat co vsetko sa s tym tovarom deje kym ho dostaneme... Proste idem, kupim a tesim sa Very Happy

A ked sa to tam u vas niekde pokazi, tesenie neprichadza a namiesto toho prichadza nechut, zlost a boh vie co vsetko este Twisted Evil

Ale nebal by som sa, ze tento druh trhu u nas zanikne....

Sak je vseobecne zname, ze skodovky su kyble a aj tak si ich ludia kupuju Wink

Takze "my" tuneri-netuneri budeme len trpezlivo cakat a skusat dovtedy kym nebudu sluzby perfektne a bez kixov (moj nazor) Very Happy

Kazdopadne hodne zdaru!
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu ICQ
mishenko
Zaslal: 13.05.2007, 8:00 Odpovedať s citátom
Založený: 10 december 2006 Príspevky: 636 1995 Honda Civic
Menej reci, viac skutkov, ktore sa daju pozitivne hodnotit Smile
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu
2Bera
Zaslal: 13.05.2007, 10:05 Odpovedať s citátom
Založený: 12 december 2006 Príspevky: 8013 Bydlisko: Féldorf 1994 Honda Civic Coupe
Mozno sa to zlepsi ked niektory obchodnici prestanu namotavat a budu davat realne informacie o dodani tovaru a vsetko okolo toho...

ide oto neslubovat nieco co nevie splnit!a takych je tu dost.

_________________

H22Turbo SQS 11,6 @ 200 , 347PS/327Nm
Daily Car: Honda Logo 1.6vtec
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorové WWW stránky ICQ
peto009
Zaslal: 13.05.2007, 11:33 Odpovedať s citátom
Založený: 20 december 2006 Príspevky: 1077 Bydlisko: BA 1993 Honda Prelude
Tiez robim v obchode(v inej sfere) a viem, ze obchodnik je zavisly od velkoobchodu a ten je zavisly od vyrobcu.......Takze viem, ze niekedy kym ziskam tovar pre zakaznika je to boj a zakaznik sa rozculuje "co to tak trvalo"
Takze teraz, ked mi po troch masiacoch od objednavky z Kobry volali, ze mi dosiel tovar tak to neberem tragicky.......Inak by som pisal keby ze tovar potrebujem surne a nemohol by som sa koli neakej suciastke vozit......Tak to by ma dost sralo, aj ked viem ako "to chodi".......
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu
Petrik
Zaslal: 13.05.2007, 16:43 Odpovedať s citátom
Založený: 12 január 2007 Príspevky: 400 Bydlisko: TN & BA 1992 Honda Prelude
cafte cobra tuning, vitam Vas na nasom fore Wink

uz zo zaciatku prispevku musim povedat ze som cisto spotrebitel. Kazdopadne ak robim biznis tak ho robim preto ze chcem, nikto ma don nenuti, nemusim sa nikomu ospravedlnovat. Toto nam otlkala nasa ucitelka fyziky a vzdy za tym dodala "Ja sa nestazujem, ale ziaci su coraz horsi a malo za to platia" Very Happy Tento biznis je velmi narocny a vyzaduje si mat dokonale zmaknutu logistiku a este dokonalejsie zvladnutu diplomaciu. Z mojho pohladu nie je az tak dolezite kedy tovar dostanem, pretoze viem ako to chodi (uz som si nieco naobjednaval zo zahranicia), dolezite je pre mna aby som na predajcovi videl, ze mu na doruceni tovaru zalezi . To znamena ze ked poviem, neviem ci to bude v pondelok, ale v piatok urcite, tak aj ked to tam nie je URCITE zavolam klientovi a oznamim mu ze jeho dodavka sa zdrzala z dovodu toho a toho. Niektorych klientov to zaujimat nebude, ale predajca musi pocitat aj s nevrlymi klientami a nesmie si z toho nic robit. Treba brat kazdy negativny ohlas ako moznost sa zlepsit. Najma treba byt empaticky a vzit sa do klienta, povedzme ze dava 20 tisic do vyfukoveho potrubia a uz mesiac sa nic nedeje, nikto mu nic nepovie. Z mojho pohladu by bol uzastny pocit keby mi niekto od Vas zavolal a povedal: "Dobry den pan ..., Vasa zasielka bola odoslana na Slovensko, v sucastnosti sa nachadza na colnom urade, o dalsom pohybe zasielky Vas budeme informovat akonahle ziskame nove informacie." Pre Vas ako firmu je to mozno len par korun, ale pre zakaznika mozno stvormesacne setrenie. Cez Vasu firmu som si uz objednaval a velmi sa mi pacil pristup cloveka ktory mi to vybavoval, dozvedel som sa ze to bol majitel, teda asi ty Smile Tiez velmi dolezite je aby sa so zakaznikom jednalo ako s niecim vynimocnym, clovek by sa az divil ako zakaznik objednava ked citi ze je medzi svojimi (tunermi). Narazam na predajcov, ktori mi obcas pripadali ako keby mali cochvilu umriet od nudy, poznam kopu ludi co by sa s nimi rado vymenilo, tuning ich bavi a brali by to viac ako zabavu nez ako pracu. Ved si predstavte, ze vojdete do restauracie a casnik za Vami pride a povie "Co to bude?", ci dokonca len bez slova zastrnga perom, aalebo vojdete, pride casnik a povie "Dobry den, co Vam mozem priniest? Nebude Vam tu vonku zima? Ak by ste chceli vo vnutri sa najde nejake miesto." Ako reseller ponukate sluzbu a sluzby su najma o spokojnosti zakaznika.

Outcome:

-> volajte zakaznikovi co sa deje s jeho objednavkou ako casto to len ide
-> dodrzujte slubene terminy, ak to nie je mozne dodrzat, nic neslubujte
-> najmite prijemnu slecnu, ktora bude vybavovat telefonaty so zakaznikmi, vacsina Vasich zakaznikov je muzskeho pohlavia, nemusim asi dalej vysvetlovat aky to ma dopad na spokojnost zakaznika
-> majte neustale k dispozicii 2 predavacov, jeden bude hlavny a druhy pomocny ked pride viac ludi, objednavky trvaju dlho a cakat 10-15 minut pre zakaznika je dost zatazujuce a unavne (ma to vplyv aj na jeho jednanie)
-> motivujte predavacov aby sa viac tesili z toho co robia a zlepsili jednanie so zakaznikmi, viac sa dostali do ich tunerskeho myslenia, podporovali ich v ich vybere, pripadne poradili - nech ma zakaznik pocit, ze je rad ze dava peniaze prave Vam
-> robte nadalej to co robite, pretoze keby nebolo Vas, vela by sa toho v "TUNNINGU" od 1990 nezmenilo
-> drzime Vam palce pri zlepsovani sa a tesime sa na nasu spolupracu s Vami! Smile

Peto

_________________
Dream as you will live forever, live as you will die today Rolling Eyes
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu
COBRA - TUNING
Zaslal: 13.05.2007, 20:07 Odpovedať s citátom
Založený: 12 máj 2007 Príspevky: 11
To: Hondaman:

Ale je nas co trhat, neboj, ja viem, ake mame vo firme nedostatky, napr, to ze nestihame administrativne informovat zakaznikov o stave ich obj. A par inych veci, ktore ma tak spontanne nenapadaju Smile Ale pripomenu nam to urcite tuneri. Problem prave spociva v tom, ze nikoho netrapi kde to v pozadi zlyhalo a ked to zlyha pred nami v retazci, tak sme v ociach spotrebitela bez pricinenia ti zly, ti co to pokaslali. Tak to proste chodi a beriem to, patri to k tomu.

Dakujeme ti ale za zdary, snazit sa budeme uricte aj nadalej, dokonaly ale nebudeme, len lepsi.......dufam a verim. Peace.

To: Mishenko:

Moja rec, ale tieto slova, co som tu pisal a mozno este napisem, ak mi to dovolite, su potrebne, lebo tu vobec zatial obsiahnute nie su v diskusii, a pre tvorenie nazoru je snad vzdy dolezite si vypocut obe strany aby si clovek mohlo vytvorit dobry nazor nie?

To: 2Bera:

Ano, ale presne tu je opät ten kamen urazu ktory som prvotne spomenul. Co mozem ja ako predposledny clanok v biznise s tym spravit ak ma moj dodavatel nebodaj vyrobca zavadza a nedodava spravne info? Casto som potom pocul od zakaznikov: NO TAK TO MUSITE ZMENIT DODAVATELA. Hm, kiez by to take lahke bolo, najmä na tomto specifickom trhu, niekedy ani ta volba alternativneho zdroju neexistuje a ak ano, tak za neprijatelnych podmienok. Tento problem sme presne riesili so "slavnou" nemeckou firmou FK Automotive, ktora nam kvoli svojim nekalym reklamacnych machinaciam dlzi k dnesnemu dnu cez 5000,-EUR a mame podanu na nich zalobu kvoli tomu. Aj tu sme potrebovali takmer rok, kym sme vedeli nahradit ich tovar z inych zdrojov ale aj tak cca. 30% nevieme inde zohnat. To bol iba jeden maly priklad z pozadia. Ale uznavam, slubov je velmi vela, a stava sa, ze sa nedodrziavaju a zial aj nam sa to stava, priznavam.

To: peto009:

Ak chces, napis mi co si mal u nas objednane a cestne ti napisem presne dovody zlyhania dodavky, alebo predlzenia dodacej doby, a ak vznikla chyba u nas, tak aj s tou sa priznam, ja chem mat stale "rovnu" chrbicu a spavat s cistym svedomim.

To: Petrik:

Plne suhlasim s tvojimi slovami, chcem k tomu iba par info dopisat:

-> Volat zakaznikovi: nase najväcsie manko a obavam sa, ze nie len u nas ale aj niektorych inych firiem, ako viem z ohlasov. Riesenie je nasledovne: prijat dalsich ludi, co toto budu obstaravat. S cim treba pocitat: vyssie naklady o cca. 40 tisic mesacne, rozpis poloziek nebudem tu uvadzat, lebo by som uz isiel moc do detajlu, ale mozno si vie kazdy spocitat, co vsetko v tom je zaratane. Tieto peniaze treba vyprodukovat z predaju. Realna priemerna marza v nasom sektore je na pozasmiatie sa, prepacte, ze to sem ani nenapisem, lebo byt na "druhej strane brehu", teda byt tunerom spotrebitelom, tak tomu ani neverim. Ale aby som zarobil na osobu co ma stoji 40 tisis mesacne musim obratit tovar za takmer 300 tisic. A to nie je absolutne take jednoduche, najmä v takej specifickej branzi. Pri takmer priemerne 200 az 450 otvorenych objednavok v systeme by to znamenalo v turnuse cca. 14 dni, ked by sme mali informovat zakaznika, prijat dokonca dve osoby na plny uväzok, lebo tento servis ako vsetci viete, nie je iba o tom volat zakaznikovi, ale aj dodavatelom, a hladat aj patricne alternativy pre kazakznikov. Ale pracujeme na tom, ver mi.

-> Dodrziavanie terminov: vzdy sa snazime ich dodrzat. Preco? Koniec koncom iba z toho zijeme, ze nieco co najrychlejsie dovezieme, Bolo by predsa absolutne nelogicke nieco pre nas natahovat, ked je to nas jediny zdroj obzivi. Ak nevieme dodrzat termin, nic neslubovat. Okay, otocim to: Pozna z Vas niekto niekoho, koho nezaujima mozny dodaci termin? Ja som takeho cloveka u nas na firme este hadam ani nestretol. A co robime v takom pripade? Urcujeme z nasich dlhorocnych skusenosti s danym dodavatelom cca. dodaciu dobu, pokial to ovsem ma aj vyrobca na sklade a vie to nacas dodat. Tomu ale zase predchadza dalsi aspekt: on tiez musi dodrzat vsetky kroky nacas a aj nas infomovat o moznom zlyhani? Aka je realita? Katastrofa. Ine slovo ma nenapada, az na par svetlych vynimiek Smile
Nepovedat ziaden mozny termin znamena casto totiz iba jedno: Klient sa este pred objednanim otoci z predajne a pojde si pozriet dvere zvonku Smile Inymi slovami, odskoci od objednavky, hm....mozno "naleti" na medove slova inej firmy, co mu naslubuje hory, doly. Ano, toto je take male ostrie noza, ktore je v riziku kazdeho obchodnika, yes, aj tu sme uz spravili chyby.

-> Prijemna slecna: mame Smile a ona presne aj vola zakaznikom. Prave z dovodov ako si pisal. Plne s tebou suhlasim Very Happy

-> Dvaja predavaci: aj toto sme uz skusali a aky bol vysledok? mame zase iba jedneho Smile Nefungovalo to a skusali sme to viac ako raz. Nemame priestorove kapacity a treba si aj uvedomit, ze navsteva tuningovej predajne je extremne narazova a fluktujuca zalezitost, teda doobeda nepachne ani noha do predajne, poobede zase vela. Ti ludia ale nieco stoja a musia mat neustale pracu. A zobrat do predajne cloveka, co musi mat KNOW-HOW a to iba na polovicny uväzok poobede = davam do ruk Cooperfieldovi, lebo nam sa takeho este nepodarilo najst Smile Ale aj tu mas uplnu pravdu, viem to, vsak aj ja som iba zakaznikom zase v inej predajni ked nakupujem a viem to preto velmi dobre pochopit co pises. Aj tu pracujeme uz na vylepseni, ale skor tym ze budeme mat chalana, takeho "LIBERO" ako vo futbale, ze bude striedat poziciu.

-> Motivacia predavacov: auuuuuuuuuuu, jezis, my sme teda uz mali predavacov = podavacov u nas na predajni, ti co nas poznaju, by sa na tom pohli uz iba len pozasmiat, viem, za to sa niekedy aj hanbim. Tazke, veru tazke najst odbornika vo fachu a potom udrzat jeho motivaciu dlhsie nez dva mesiace.

-> Robit nadalej co robime: ANO, ZAKUSNUTY DO TOHO AKO KLIESTE Smile))

-> Dakujem za drzanie palcov ale tesit sa budete iba do dalsieho kixu Smile))

Resume: Som velmi rad, ze tieto kriticke slova od Vas pocujem, velmi nam to pomaha si najst cestu na zlepsenie, vsak o to aj ma ist, nie? A ti, ktori ma poznaju vedia, ze si kazdu, aj uplne drsnu kritiku beriem k srdcu a nenecham to tak. Dajte nam potom ale aj moznost na malu obhajobu ok?

Hauk, prosim dalej trhat Smile
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
peto009
Zaslal: 13.05.2007, 22:32 Odpovedať s citátom
Založený: 20 december 2006 Príspevky: 1077 Bydlisko: BA 1993 Honda Prelude
"To: peto009:

Ak chces, napis mi co si mal u nas objednane a cestne ti napisem presne dovody zlyhania dodavky, alebo predlzenia dodacej doby, a ak vznikla chyba u nas, tak aj s tou sa priznam, ja chem mat stale "rovnu" chrbicu a spavat s cistym svedomim. "

-nemrhaj casom a energiou na to co sa kde pokaslalo.Ja som z tych ludi,ktory beru veci tak jak su a neriesim........
ale pokial by si si to chcel riesit sam pre seba,tak to bol "short shift" autostyle
na Hondu Prelude 92-96.Na meno Peter Nemcic.2kusy(jeden pre Petrika)

To co tu pisali chalani by chcel asi kazdy normalny obchodnik....-super zamestnancov,sexi asistentku,vsetky dodavky aby chodili nacas a tym padom spokojny zakaznici.........

..........mozno v dalsom zivote.........

Vela zdaru v biznise Wink
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu
Satikk
Zaslal: 13.05.2007, 22:40 Odpovedať s citátom
Založený: 17 január 2007 Príspevky: 978 Bydlisko: Bratislava 1993 Honda Civic
petrik uplne s tebou suhlasim
a hlavne s tymi telefonatmi slubovanim terminou a zamestnancami a jednanim so zakaznikmi....ja mam s tymto take skusenosti ze raz som si nieco objednal a povedali za dva tyzdne to bude mozete sa zastavit...za dva tyzdne pridem a povedia mi este to neni skuste o tyzden...takto som tam chodil a volal kazdy tyzden celu zimu az som sa na to vykaslal a povedal si mne to za to nestoji kupjm si to inde a pockam az vas napadne mi konecne oznamit ze to tam uz je ale poviem ze dakujem pekne uz to davno mam ..... dalsia vec nie som spokojny s niektorymi zamestnancami ako naprraz tam robil chalan kde som sa vzdy pred vstupom modlil aby nemusel vybavovat zrovna mna no ako ked som nieco chcel nikdy mi nevedel poradit priseil som po radu a on nic ked som sa pytal mohol som si aj sam odpovedat jednali sme o niecom,prisiel a opytal sa niekto iny,bez slova odisiel a nechal ma nech si dalej radim sam ked som sa opytal na monraz niecoho povedal to je urcite dobre to odrezes a nejak zarezes a bude ti to tam sediet...takze toto sa mi tiez nepaci mal by mat tebn predavac chut poradit a mal by to brat ako konicek a zalubu a hlavne by mal mat aj nejake vedomosti z tohoto oboru...takze asi tak...ale zase by som chcel vyzdvihnut majitela pretoze vzdy to bolo o niecom uplne inom,ked som streto jeho tak vzdy mi poradil bol mily usluzny dalo sa s nim porozpravat vzdymi poradil atd proste mal som dobry pocit a uplne inu naladu ako ked vas odbavi nejaky unudeny tipek a odchadzate totalne vynervacey a nic ste sa dokopy nedozvedeli.
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu
M&R
Zaslal: 13.05.2007, 22:44 Odpovedať s citátom
HC Team Založený: 06 január 2007 Príspevky: 7382 Bydlisko: Bratislava 2005 Skoda Fabia
...tak ja sa musim,neviem meno,teraz zastat....uz 11 rokov podnikame a mame viac prevadzok aj ked v inom obore a naozaj je to velmi tazke,ale samozrejme zakaznika to nemusi zaujimat...podstatna je naozaj snaha to zlepsovat...ale niekedy sa to naozaj neda...podnikanie je strasny boj,ale vybrali sme si to tak musime bojovat a zlepsovat aby bol zakaznik a je jedno ci je to tuner alebo hocikto spokojny....som rad,ze si sa tu vyjadril..a asi aj kvoli tomu ste jedna z nalepsich tuning.firiem,podla mna...lebo vam,tebe zalezi aj na tom to vysvetlit ako to je aj ked ides s kozou na trh a vies,ze ti to nalozia Wink ..ale odvaha sa ceni a bolo dobre,ze si sa ozval...aspon vieme,ze mas snahu nieco zlepsit... Laughing Laughing

..jedna vyhoda tu je,ze ked niekto nebude spokojny s cobra tuningom tak si tu najdes odkaz a mozes to zlepsit...ak sa bude dat.. Wink Wink
bodaj by sem napisali ostatne firmy s ktorymi sme nespokojny a mali by takuto spatnu vazbu...a aspon snahu nieco zlepsit...
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorové WWW stránky
M&R
Zaslal: 13.05.2007, 22:54 Odpovedať s citátom
HC Team Založený: 06 január 2007 Príspevky: 7382 Bydlisko: Bratislava 2005 Skoda Fabia
Satikk napísal:
petrik uplne s tebou suhlasim
a hlavne s tymi telefonatmi slubovanim terminou a zamestnancami a jednanim so zakaznikmi....ja mam s tymto take skusenosti ze raz som si nieco objednal a povedali za dva tyzdne to bude mozete sa zastavit...za dva tyzdne pridem a povedia mi este to neni skuste o tyzden...takto som tam chodil a volal kazdy tyzden celu zimu az som sa na to vykaslal a povedal si mne to za to nestoji kupjm si to inde a pockam az vas napadne mi konecne oznamit ze to tam uz je ale poviem ze dakujem pekne uz to davno mam ..... dalsia vec nie som spokojny s niektorymi zamestnancami ako naprraz tam robil chalan kde som sa vzdy pred vstupom modlil aby nemusel vybavovat zrovna mna no ako ked som nieco chcel nikdy mi nevedel poradit priseil som po radu a on nic ked som sa pytal mohol som si aj sam odpovedat jednali sme o niecom,prisiel a opytal sa niekto iny,bez slova odisiel a nechal ma nech si dalej radim sam ked som sa opytal na monraz niecoho povedal to je urcite dobre to odrezes a nejak zarezes a bude ti to tam sediet...takze toto sa mi tiez nepaci mal by mat tebn predavac chut poradit a mal by to brat ako konicek a zalubu a hlavne by mal mat aj nejake vedomosti z tohoto oboru...takze asi tak...ale zase by som chcel vyzdvihnut majitela pretoze vzdy to bolo o niecom uplne inom,ked som streto jeho tak vzdy mi poradil bol mily usluzny dalo sa s nim porozpravat vzdymi poradil atd proste mal som dobry pocit a uplne inu naladu ako ked vas odbavi nejaky unudeny tipek a odchadzate totalne vynervacey a nic ste sa dokopy nedozvedeli.

..tak s tymto s tebou suhlasim... Sad
...niekedy to naozaj bolo strasne s tymi zamestnancami..ako by povedali moji kamarati..taky na supu boli...ale snad to bude lepsie,hlavne niekoho zamestnat koho ten tuning bavi a vyzna sa v tom trosku a ked sa nudi,ze nema pracu tak sa moze trosku o tom aj vzdelavat... Wink
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorové WWW stránky
daysleeper
Zaslal: 13.05.2007, 23:30 Odpovedať s citátom
Založený: 19 december 2006 Príspevky: 625 Bydlisko: BA 1998 Honda Civic
citácia:
Problem prave spociva v tom, ze nikoho netrapi kde to v pozadi zlyhalo a ked to zlyha pred nami v retazci, tak sme v ociach spotrebitela bez pricinenia ti zly, ti co to pokaslali. Tak to proste chodi a beriem to, patri to k tomu.


Samozrejme ze mna ako zakaznika to netrapi, pretoze si za ten tovar a sluzby suvisiace s jeho dodanim platim. A tym vsetku zodpovednost za dodanie spravneho tovaru a terminy nesie voci zakaznikovi vylucne obchodnik. To ma akoze fungovat tak, ze si v obchode s tuningovymi dielmi nieco objednam a v pripade, ze sa vyskytne problem, tak mi ma akoze vyrobca volat, ze "Vazeny zakaznik firmy XY, nevieme tejto firme dorucit tovar, preto Vasa objednavka cez tuto firmu bude dodana s oneskorenim..." ?

Velmi ma vsak zaraza pristup firiem v pripade ak nie je nieco mozne dodat v termine. Pretoze ak si to rozmenime na drobne, tak viacmenej obchodnik porusil dohodu resp. "zmluvne podmienky" za ktorych bol tovar objednavany a tovar v stanoveny termin nedodal (priciny zakaznika nezaujimaju) Preto by malo byt psou povinnostou obchodnika kontaktovat zakaznika (aspon emailom) kde vysvetli priciny problemu a pripadne nahradny termin dodania. Samozrejmostou by malo byt, vyjadrenie absolutneho pochopenia zo strany obchodnika ak sa pre nedodrzany termin rozhodne zakaznik objednavku zrusit.

Robim v projekcii, a neviem si predstavit, ze by na stanoveny termin nemal klient hotovu projektovu dokumentaciu. A rovnako nesiem riziko, ze ci moji "dodavatelia" (elektrikar, zdravotechnik,statik,atd) urobia svoje casti projektovej dokumentacie nacas. Klienta zaujima iba to, aby v den ktory bol dohodnuty dostal svoj projekt a na druhy den mohol zacat stavat...

citácia:
Volat zakaznikovi: nase najväcsie manko a obavam sa, ze nie len u nas ale aj niektorych inych firiem, ako viem z ohlasov. Riesenie je nasledovne: prijat dalsich ludi, co toto budu obstaravat. S cim treba pocitat: vyssie naklady o cca. 40 tisic mesacne, rozpis poloziek nebudem tu uvadzat, lebo by som uz isiel moc do detajlu, ale mozno si vie kazdy spocitat, co vsetko v tom je zaratane. Tieto peniaze treba vyprodukovat z predaju


No mozes to vidiet aj takto, ale ja to vidim tak, ze ked si objednavam cez najlacnejsie-pneu.sk gumy tak mi od nich pridu min. 4 emaily ohladom stavu vybavovania objednavky kym su mi dorucene.
1. potvrdenie objednavky
2. expedicia zo skladu vyrobcu/dodavatela
3. expedicia zo skladu, predbezny termin dodania
4. telefonicky kontakt spedicnou firmou
Kazda objednavka ma svoje cislo a jej stav si mozem overit na ich webstranke... Ale nebudem tu davat nasilu ziadne rozumy, ide mi len o to ze sa to da aj v nasich zemepisnych sirkach... Len to sa treba trochu aj vcitit do role zakaznika...

Je mi uplne jasna absolutna bezvyznamnost slovenskeho tuningoveho trhu pre vyrobcov tohoto sortimentu. O to viac si musi obchodnik s tymto specifickym sortimentom na Slovensku uvedomovat svoju stazenu poziciu pri vyjednavani s tymito dodavatelmi a nasledne aj svoju komplikovanejsiu poziciu voci zakaznikovi, ktoremu sa zodpoveda a ktoreho toto vobec nemusi zaujimat. Su aj ine odvetvia tovarov a sluzieb v ktorych hra slov. trh bezvyznamnu rolu, a napriek tomu biznis s nimi funguje, takze lutovanie sa nie je na mieste.
Na Slovensku totiz este nie je takmer vobec znamy pojem "Customer Care" teda starostlivost o zakaznika. Pretoze vo vyspelom svete nie je umenie nieco predat, ale predat tak aby sa zakaznik vratil...

A poznamka na zaver. Slovo tuning vo vyzname ako ho pouzivame my je nieco uplne ine ako sa pouziva vo vyspelom zahranici. Kedze u nas je malokomu zrejmy vobec rozdiel medzi vyrazmi "styling" a "tuning" tak sa pod vyrazom tuning skryva vsetko od nalepenia nalepky "Power Fuel" a mracitok, az po zlozite upravy ako instalacia kovanych piestov a montaz turbokitu..

Esteze mam toho 5dveroveho anglana, na ktory sa takmer ziadny "tuningovy" sortiment nevyraba... Very Happy

_________________
Supercharged Civic 1.8 VTi
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu
Satikk
Zaslal: 13.05.2007, 23:35 Odpovedať s citátom
Založený: 17 január 2007 Príspevky: 978 Bydlisko: Bratislava 1993 Honda Civic
Majo&Rado napísal:
Satikk napísal:
petrik uplne s tebou suhlasim
a hlavne s tymi telefonatmi slubovanim terminou a zamestnancami a jednanim so zakaznikmi....ja mam s tymto take skusenosti ze raz som si nieco objednal a povedali za dva tyzdne to bude mozete sa zastavit...za dva tyzdne pridem a povedia mi este to neni skuste o tyzden...takto som tam chodil a volal kazdy tyzden celu zimu az som sa na to vykaslal a povedal si mne to za to nestoji kupjm si to inde a pockam az vas napadne mi konecne oznamit ze to tam uz je ale poviem ze dakujem pekne uz to davno mam ..... dalsia vec nie som spokojny s niektorymi zamestnancami ako naprraz tam robil chalan kde som sa vzdy pred vstupom modlil aby nemusel vybavovat zrovna mna no ako ked som nieco chcel nikdy mi nevedel poradit priseil som po radu a on nic ked som sa pytal mohol som si aj sam odpovedat jednali sme o niecom,prisiel a opytal sa niekto iny,bez slova odisiel a nechal ma nech si dalej radim sam ked som sa opytal na monraz niecoho povedal to je urcite dobre to odrezes a nejak zarezes a bude ti to tam sediet...takze toto sa mi tiez nepaci mal by mat tebn predavac chut poradit a mal by to brat ako konicek a zalubu a hlavne by mal mat aj nejake vedomosti z tohoto oboru...takze asi tak...ale zase by som chcel vyzdvihnut majitela pretoze vzdy to bolo o niecom uplne inom,ked som streto jeho tak vzdy mi poradil bol mily usluzny dalo sa s nim porozpravat vzdymi poradil atd proste mal som dobry pocit a uplne inu naladu ako ked vas odbavi nejaky unudeny tipek a odchadzate totalne vynervacey a nic ste sa dokopy nedozvedeli.

..tak s tymto s tebou suhlasim... Sad
...niekedy to naozaj bolo strasne s tymi zamestnancami..ako by povedali moji kamarati..taky na supu boli...ale snad to bude lepsie,hlavne niekoho zamestnat koho ten tuning bavi a vyzna sa v tom trosku a ked sa nudi,ze nema pracu tak sa moze trosku o tom aj vzdelavat... Wink


presne tak sak som si tam niekedy pripadal jak keby som bol v samoske a pytal sa na veci ohladom motora sak vzdy som sa zamyslal nad tym ci ten chalan nie je na praskoch Very Happy
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu
COBRA - TUNING
Zaslal: 13.05.2007, 23:43 Odpovedať s citátom
Založený: 12 máj 2007 Príspevky: 11
To: peto009:

Neboj, nemrham casom Smile, makam takmer 17 hodin denne a to 24/7 a zijem pre tuning, ale aj tomuto sa treba venovat. aj to je sucast supportu a zhanania zdrojov pre zlepsovanie sa.

Ten short shifter DK SHT12 od AUTOSTYLE je zial jeden z tych, ktore su ako ostatne, vyrabane u taiwanskej firmy Jin Hwo Yeng Enterprise, tovar ide lodnou dopravou, dodacia doba nekalkulovatelna, nieco medzi 35 az 100 dni niekedy, zial. Uz sme tolko krat nedostali spravne informacie, ze niekedy ani nevieme, ci mame este zakaznikovi este nieco povedat. Tazke, ano.

Hej, mozno v dalsom zivote bude lepsie Smile

Diki aj tak za podporu a aspon ciastocne pochopenie.

Cus

To: Satikk:

Mozno sme spolu my kecali, mozno sa v par veciach vyznam, mozno v niecom poradim, aspon par veci, ale z inych veci som aj ja tupy ako pen, normalka. Fakt je, ze najst do predajne cloveka, co tomu rozumie a vie sa este aj normalne chovat a brat zakaznika ako toho, kto ho zivi, a tym sa ku nemu dobre spravat a vazit si ho je velmi tazke, jezis, my sme tam mali strasne hoväda uz na predajni, katastrofa proste, ale snad mame teraz aspon normalneho chalana, kuk sem, je to ten v zelenom tricku, Ludo Dobrota sa vola
http://www.tuning.sk/dokument-cobra_team_sk. Mozete ho prist ukrizovat do predajne Smile))
A zase ten problem s terminami, ano, dodavatel nam povie, ze pride, potom zase neprislo, tak volame dodavatelovi, te zase nastoli novu vyhovorku atd atd. a tak sa prepravuje taketo chovanie sa cez vsetkych predajcov az k tunerovi. To je cely problem.

To: Majo&Rado:

Uricte sa par ludom bude zdat zase moje vyjadrovanie sa tu ako uricty alibizmus alebo vyhovaranie sa, alebo profilovanie. Ale aj s tym pocitam, budu ludia, ktory nas uz nikdy nebudu brat ako serioznu firmu do ust a iny, co nam sancu este daju. A tak to bude aj s ostatnymi firmami na trhu. Ale aspon si zoberiem tu kritiku so sebou a budem napravovat par veci. Peace

Snad tu napisu aj ine firmy, verim v to.

Cus tuners
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
czert
Zaslal: 14.05.2007, 0:04 Odpovedať s citátom
Založený: 21 december 2006 Príspevky: 82 Bydlisko: Bratislava 1992 Honda Civic
mna dost oslovilo to ze predajcovia...konkretne cobratuning prejavil zaujem o nas klub...ze ho zaujima nas nazor... snad si z toho zoberu nieco obe strany.. thx Smile
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu ICQ

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:  

Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 5
Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia
Pridať novú tému

Prejdi na:  

Nemôžete pridávať nové témy do tohto fóra.
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre.
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre.
Nemôžete hlasovať v tomto fóre.
TOPlist