Autor |
Správa |
< Motocykle ~ VFR vs. CBR - skusenosti, postrehy |
HMT |
Zaslal: 17.05.2007, 9:40 |
|
|
HC Team
Založený: 21 december 2006
Príspevky: 1410
Bydlisko: Bratislava
2012 Honda Civic |
to matvej:
Jo a este otazocka: Co myslis, na co si treba dat najviac pozor pri kupe trosku starsej - ci uz CBR alebo VFR?
Co sa musi menit a po kolkych km? Nemyslim zakladne veci ako olej a brzdove platnicky - to mi je jasne, ale skor kolko vydrzia rozvody, brzdova kvapalina, treba nieco robit s karburatormi? Nejake cistenie a tak.... Pripadne dalsie veci, ktore ti napadnu...
Je mi jasne, ze u niektorych casti bude velmi zalezat od sposobu jazdy - je rozdiel jazdit do 6 tis. ot. alebo tahat to prermanentne do 11-12 tis. |
_________________ Hamlet |
|
Návrat hore |
|
HMT |
Zaslal: 17.05.2007, 10:10 |
|
|
HC Team
Založený: 21 december 2006
Príspevky: 1410
Bydlisko: Bratislava
2012 Honda Civic |
U VFR sa paci este ten zatah aj od nizsich otacok...krutak je krutak... |
_________________ Hamlet |
|
Návrat hore |
|
nitwit |
Zaslal: 17.05.2007, 14:07 |
|
|
Založený: 23 december 2006
Príspevky: 38
Bydlisko: Bratislava
1996 Honda Civic |
momentálne jazdím gsx-r 600, r.v.98 110PS v pohode motorka ale neni na turistiku. Pôvodne som xcel CBR-600 ale to mi jeden nemenovaný pán v jednom moto obchode povedal že na tom by som vyzeral ako osa ked j.be tic tac. Inak váhou je porovnatelna aj moja suzika bo má cca 170kg. Uvažujem ale zmeniť bo na tomto sa nedá voziť na dlhšie trate a hlavne ne vo dvojici bo spolujazdcovu váhu človek cíti celý čas na rukách. Vážne uvažujem o Superblackbird-e. |
|
|
Návrat hore |
|
matvej |
Zaslal: 17.05.2007, 14:11 |
|
|
Založený: 13 máj 2007
Príspevky: 68
|
no jo no, ale krutak neni vsetko... podstatny je vykon pri zavodnych moto, krutika je len velicina odvijajuca sa od vykonu pri otackach, napr. 150 PS masina moze mat krutiak aj 150 NM a max. vykon pri 8500 ot. abo aj 150 PS a krutiak 90 NM pri 15 000 otackach... zozaciatku a v nizkych otackach pojde masina s vatsim krutiakom lepsie, ale bude starcat pri radeni, lebo masina co toci 15000 bude radit az v tedy, ked na prvej budez davat uz pomaly za tri... a co sa objemu tyka, tak byva z pravidla pri menej otackovych motroch aj vyssi objem, kdezto pri vysokootackovom nizsi objem.. preto ked sadnes na 600vku cbr so 115 PS a 66 NM a potom sadnes na VTR 1000 so 110 PS a 100 NM, tak subjektivny pocit mas na vtr lepsi z tych masin, lebo vtr zacne tahat od 3000 ako spina, ale pri 8500 straca uz dych, kdezto na cbr zacne to prave niekde okolo 5000 a ide po 12000.. ciez ma vatsi rozsah otacok a ide lepsie ako VTR, ale to len preto, lebo ten tah (krutiak) je rozratany do viac otacok ako pri VTR... toto je presne ako pri autach... sadnes do civika 90 PS a potom do fabie tdi 90 PS a sa ti zda ze ta fobia ide ako |censored|... ale to len vdaka tomu nahromadenemu krutiaku v malom rozsahu otacok, sak bezne pri tych motoroch je vyuzitelnych tak 1200-1500 otacok, kdezto pri honde mas vyuzitelnost nejakych 3000 ot... v konecnom dosledku pojde lepsie to auto, ktore bude lahsie... ale prisahal by si, ze fobia isla lepsie.. ale je to len pocit...
Pri starsej motorke pozor najme na podvozok a pazvuky od motora... lebo ak mas naprd loziska v kolesach, tak si vies predstavit co sa pri pade moze stat, rovnako tak ked ti nieco odide v motore a zablokuje koleso.. ja by som staru masinu nekupoval, radsej nebudem jazdit ako riskovat ze sa zabijem.. a reparovane masiny tiez moc nevydrzia, predsa len tie motori su robene s vatsou presnostou ako autove a ked to nejaky suflikant vymiena niekde v mastali vedla zetora, tak moc mi to na odvahe neprida kupit taku masinu... radsej naspor a kup nieco novsie, sak dat 100tsk za staru vfr z 92 a dat o 50-70 tsk viac za 2000-2002jku nie je skoro v penazoch rozdiel... ale v kvalite podvozku a motora je dost podstatny... |
|
|
Návrat hore |
|
matvej |
Zaslal: 17.05.2007, 14:16 |
|
|
Založený: 13 máj 2007
Príspevky: 68
|
ja ked sa rozhodnem prejst na cestu nitwit, tak na turistiku urcite kupim nieco ako bmw 1200 a pod.. lebo superblabla neposkytuje ani z daleka taku vybavu na cestovanie ako ma to bmw a pod... videl som sice dost blakov s kuframi, ale vyzeralo to tak vselijak, len dobre nie to iste aj zuza busa... |
|
|
Návrat hore |
|
Tomáš |
Zaslal: 17.05.2007, 14:19 |
|
|
Založený: 20 december 2006
Príspevky: 774
Bydlisko: Senec
|
Noo Blackbird sa ti bude hodiť, je to trocha väčšia mašina.
Nemáš strach skočiť zo 600ky na 1100ku? |
|
|
Návrat hore |
|
nitwit |
Zaslal: 17.05.2007, 14:20 |
|
|
Založený: 23 december 2006
Príspevky: 38
Bydlisko: Bratislava
1996 Honda Civic |
jj, to máš pravdu... ale nexcem moto typu varadero, alebo gs. Inak busa sa mi na posed zdala menej pohodlná ako superblackbird. Jazdil som na kawe zzr 1400 a tá bola výborná ale ta cena sa mi zdá ešte stále moc. Inak busa ma podobný posed pre spolujazdca ako moja ak si všimneš zadnú časť a to neni ništ moc. Blackbird aj ta kawa ma jedno velke sedadlo. |
|
|
Návrat hore |
|
nitwit |
Zaslal: 17.05.2007, 14:23 |
|
|
Založený: 23 december 2006
Príspevky: 38
Bydlisko: Bratislava
1996 Honda Civic |
Tomáš napísal: Noo Blackbird sa ti bude hodiť, je to trocha väčšia mašina.
Nemáš strach skočiť zo 600ky na 1100ku?
ee, nemam strach nakolko som jazdil chvilu aj tu kawu 1400 a ta mala 200ps. Neni to o moto ale o jazdcovi. Mam teraz čistého yogurta a ten láka na rôzne blbosti, treba ho vytáčať a tak. A hlavne čo ma štve že motor je stále vo vysokých otáčkach. Pri stovke cca 5000 otáčok. Fakt na turistiku ništ moc.
inak tu turistiku zasa nemyslím cestu kolem sveta. Ale napr. už pri 100km v kuse toho ma človek dosť. Teda ak dodržiava rýchlosť bo inak sa 100km dá velmi rýchlo spraviť |
|
|
Návrat hore |
|
Tomáš |
Zaslal: 17.05.2007, 14:36 |
|
|
Založený: 20 december 2006
Príspevky: 774
Bydlisko: Senec
|
No viem, že si jazdil Kawu ale zas si sám povedal, že si to moc nevytáčal.
Máš pravdu, je to hlavne o jazdcovi. Starneš.)
Noo turistika je turistika, prečo si potom nekúpiš Fightera? Nejakú 750 Kawu. |
|
|
Návrat hore |
|
nitwit |
Zaslal: 17.05.2007, 14:40 |
|
|
Založený: 23 december 2006
Príspevky: 38
Bydlisko: Bratislava
1996 Honda Civic |
Tomáš napísal: No viem, že si jazdil Kawu ale zas si sám povedal, že si to moc nevytáčal.
Máš pravdu, je to hlavne o jazdcovi. Starneš. )
Noo turistika je turistika, prečo si potom nekúpiš Fightera? Nejakú 750 Kawu.
no kawu som nevytáčal lebo mala silu a dalo sa na nej kultivovane jazdiť... 600-ka odspodu nejde a od 8000ot je to drak. Fightera nexcem z dôvodu že tam niesu kapoty. Je to super vec ked sa máš začo schovať a nefúka ti. resp. fučí menej. No a k tomu jazdcovi...nemyslím si že som dobrý jazdec a nexcem zbytočne preceňovať svoje schopnosti. ja v podstate xcem športového turistu takého, aby bola jazda v rámci možnosti aj troxu pohodlná pre dvoch. |
|
|
Návrat hore |
|
Tomáš |
Zaslal: 17.05.2007, 15:52 |
|
|
Založený: 20 december 2006
Príspevky: 774
Bydlisko: Senec
|
Aha takže kapotáž je to čo potrebuješ. Neviem posúdiť, "ešte" nemám motorku. Ja budem tiež len nováčik v tejto veci, ale teším sa na to ked to príde. Ešte musím prerobiť garáž, aby sa tam všetko pomestilo a predať auto.
Nechcete niekto surf s plachtou? (windsurfing) Darujem. |
|
|
Návrat hore |
|
HMT |
Zaslal: 18.05.2007, 11:17 |
|
|
HC Team
Založený: 21 december 2006
Príspevky: 1410
Bydlisko: Bratislava
2012 Honda Civic |
Dik chalani za vsetky postrehy, ale skuste si este raz precitat nazov temy...
P.S. K tej kapotazi: Myslim, ze urcite ju treba... Fcera som sa previezol na Hornete a nad 150 je to naprd - proste ta ide odfuknut..
Inak: Na motoride.sk som ani na starsie VFR nenasiel kriveho slova - prave kvoli tym rozvodom ozubenymi kolesami...
...ale samozrejme uznavam, ze cim novsie, tym lepsie. Japoncici makaju vodne, vnoci na vylepseniach.. |
_________________ Hamlet |
|
Návrat hore |
|
nitwit |
Zaslal: 18.05.2007, 11:23 |
|
|
Založený: 23 december 2006
Príspevky: 38
Bydlisko: Bratislava
1996 Honda Civic |
HMT napísal: Dik chalani za vsetky postrehy, ale skuste si este raz precitat nazov temy...
P.S. K tej kapotazi: Myslim, ze urcite ju treba... Fcera som sa previezol na Hornete a nad 150 je to naprd - proste ta ide odfuknut..
Inak: Na motoride.sk som ani na starsie VFR nenasiel kriveho slova - prave kvoli tym rozvodom ozubenymi kolesami...
...ale samozrejme uznavam, ze cim novsie, tym lepsie. Japoncici makaju vodne, vnoci na vylepseniach..
prepáčte pane, hlboko sa ospravedlnujem že som podal komentár o iných moto ako je v názve. Nakolko som neskúšal VFR a CBR tak som nemal prispievať. Myslel som že pri výbere treba zvážiť všetko... šťastnú ruku prajem pri výbere.... |
|
|
Návrat hore |
|
HMT |
Zaslal: 18.05.2007, 12:43 |
|
|
HC Team
Založený: 21 december 2006
Príspevky: 1410
Bydlisko: Bratislava
2012 Honda Civic |
nitwit napísal:
prepáčte pane, hlboko sa ospravedlnujem že som podal komentár o iných moto ako je v názve.....
Ved pohoda - urcite tvoje skusenosti s motorkami inych znaciek su cenne..
Ja len kvoli vyhladavaniu potom - kludne zaloz novu temu - nejaku vseobecnejsiu...
Ja vo vybere motorky kazdopadne zostanem pri Honde...ale to je len moj nazor. |
_________________ Hamlet |
|
Návrat hore |
|
matvej |
Zaslal: 22.05.2007, 14:55 |
|
|
Založený: 13 máj 2007
Príspevky: 68
|
hmt, ono je to tak, ze kazda masina je dobra v niecom, akurat na honde najdes vsetko v jednom VFR su velice odolne stroje, a dost vsestranne motorky, akurat pri tej novej od 2002 treba davat pozor na prechod okolo 6000 ot., lebo v tedy prepina V-tec a sekne to poriadno na malom kvalte... najme v zatacke je to nebezpecne, lebo moze ujst kolo a dovidenia... ale je to len sila zvyku, a na vyssich stupnoch to neni tak citit ako na prvych dvoch inak dobra vozba |
|
|
Návrat hore |
|
|