Obsah fóra HONDACLUB SLOVENSKO
Autor Správa

<  Racing  ~  Techniky sportovej jazdy

kraken
Zaslal: 17.07.2008, 20:48 Odpovedať s citátom
Založený: 07 marec 2008 Príspevky: 102 Bydlisko: bernolakovo
nechcem tu nikoho poucovat,ale pekne si double clutch,mozte nacvicit na PV3S.synchrony tam nie su a vlastne ina moznost nie je.a na hondickach to bude potom hracka a ninjovia nuly Laughing

_________________
prva civic 1.5 vtec liftback,druha civic 1.4 hatchback,tretia civic 1.5 vtec sedan,stvrta accord 2.4i VTEC executiv)))vzdy spokojny!!!
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Motre
Zaslal: 17.07.2008, 21:15 Odpovedať s citátom
Založený: 14 október 2007 Príspevky: 268 Bydlisko: Bratislava
k tomu brzdeniu vo WRC - (nejsom ziadny odbornik zavodnik tak ze ma nerozneste v zuboch)
nemoze to byt nejak tak ze ked uz dostane nedotacavy smyk tak sa snazi prehnat viac krutaku na zadne (4WD), preto dobrzdi predne aby ho jemne driftlo do zakruty? druha vec ze tym ziska viac vahy napredku cize ma lepsiu schopnost zatocit? Question

a tym som sa dostal k veci ktoru som sa chcel spytat: skusali ste niekedy naozaj citlivo pracovat s vahou svojho auta v zakrutach vcetne brzdenia?? ja som skusal a je to moooc moooc zaujmavy faktor... aspon co sa tyka mäkkych podvozkov

skuste ked tak napisat nejake dojmy nech sa opat dostanem k veci a dopisem tie svoje... Laughing
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
James
Zaslal: 17.07.2008, 21:51 Odpovedať s citátom
Založený: 13 január 2008 Príspevky: 1596 Bydlisko: Bratislava
babo napísal:
A ako mozes soferovat v slapkach???? Wink


To by si musel vidiet tie slapky, pochopil by si... Wink

A tiez som si spociatku myslel, ze to je nemozne s pedalom z vrchu a ze pedal plynu "vyrastajuci z podlahy" je neskutocna vyhoda, mozno je, ale mala, ale vobec to nie je tragicke, staci si najst spravny posed a patou potom hybes uz len minimalne...

Ja to skusam vzdy ked mam na to priestor ( premavka, pocasie, cesta ) a hlavne aby som mohol ist dolu o co najviac prevodov, aby som logicky co najviac vyuzil moznost "treningu" Smile

E: a hrat sa s rozlozenim auta v zakrutach je moc velky luxus, neviem spomenut na usek, kde by sa to dalo skusat bez premavky Sad


Naposledy upravil James dňa 17.07.2008, 21:55, celkom upravené 1 krát.
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
babo
Zaslal: 17.07.2008, 21:54 Odpovedať s citátom
Založený: 26 apríl 2007 Príspevky: 1096 Bydlisko: Bratislava 2006 Honda Accord
James napísal:


To by si musel vidiet tie slapky, pochopil by si... Wink

A tiez som si spociatku myslel, ze to je nemozne s pedalom z vrchu a ze pedal plynu "vyrastajuci z podlahy" je neskutocna vyhoda, mozno je, ale mala, ale vobec to nie je tragicke, staci si najst spravny posed a patou potom hybes uz len minimalne...

Ja to skusam vzdy ked mam na to priestor ( premavka, pocasie, cesta ) a hlavne aby som mohol ist dolu o co najviac prevodov, aby som logicky co najviac vyuzil moznost "treningu" Smile


Pedal zo spodu je stale velka vyhoda, osobne by som uz inak pedale asi nechcel Wink Zrovna ked som mal este CIVIC 7G 5D tak sa mi osobne to nedarilo robit, mam moc dlhe nohy Wink Ale no nedarilo, fakt sa to neda v MX-5 tam to musis robit nartom - ze Morloq? Wink
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu
morloq
Zaslal: 18.07.2008, 8:18 Odpovedať s citátom
Založený: 12 december 2006 Príspevky: 1651 Bydlisko: Bratislava 2008 Honda Civic
babo napísal:
...je tu niekto taky frajer, ze potlaca nedotacavost FWD auta jemnym pribrzdenim lavou nohou? Wink To je uz ale asi fakt lepsie na okruhu skusat Wink

FWD nedotacavost s tym urcite nepotlacam Smile, pretoze sa v premavke neodvazim byt nedotacavy, ale skusat sa to da, napriklad ked sa hybem v zapxe na 1ke, tak si skusam jemne dobrzdovat lavou - mozno sa to da nazvat cibrenim citu v lavacke, ale neviem si to predstavit vo vacsej rychlosti - teda viem a teoreticky sa tym da na FWD vyvolat drift bez rucky, no ale rozbi si auto Smile)

Ale dobry tip na vecerny trening Smile

_________________
Mas uz podznacky a nalepky HC?
ZAPOJ SA!
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorové WWW stránky
babo
Zaslal: 18.07.2008, 12:19 Odpovedať s citátom
Založený: 26 apríl 2007 Príspevky: 1096 Bydlisko: Bratislava 2006 Honda Accord
morloq napísal:

FWD nedotacavost s tym urcite nepotlacam Smile, pretoze sa v premavke neodvazim byt nedotacavy, ale skusat sa to da, napriklad ked sa hybem v zapxe na 1ke, tak si skusam jemne dobrzdovat lavou - mozno sa to da nazvat cibrenim citu v lavacke, ale neviem si to predstavit vo vacsej rychlosti - teda viem a teoreticky sa tym da na FWD vyvolat drift bez rucky, no ale rozbi si auto Smile)

Ale dobry tip na vecerny trening Smile


jj, toto ja tiez skusam na 1-ke, Ty si fakt podobny "magor" jak ja Wink Scie nam to bude na figu, ale pre ten pocit to skusit...
Ale osobne mam lavu nohu na brzdu pekne drevennu, cit rovna sa nula bodov... zvyknuta len silou dupnut na spojku Wink
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu
LastV8
Zaslal: 18.07.2008, 12:46 Odpovedať s citátom
HC Team Založený: 09 január 2007 Príspevky: 1871 Bydlisko: BA 2004 Honda Civic Coupe
babo napísal:
morloq napísal:

FWD nedotacavost s tym urcite nepotlacam Smile, pretoze sa v premavke neodvazim byt nedotacavy, ale skusat sa to da, napriklad ked sa hybem v zapxe na 1ke, tak si skusam jemne dobrzdovat lavou - mozno sa to da nazvat cibrenim citu v lavacke, ale neviem si to predstavit vo vacsej rychlosti - teda viem a teoreticky sa tym da na FWD vyvolat drift bez rucky, no ale rozbi si auto Smile)

Ale dobry tip na vecerny trening Smile


jj, toto ja tiez skusam na 1-ke, Ty si fakt podobny "magor" jak ja Wink Scie nam to bude na figu, ale pre ten pocit to skusit...
Ale osobne mam lavu nohu na brzdu pekne drevennu, cit rovna sa nula bodov... zvyknuta len silou dupnut na spojku Wink

haha, raz som dupol na starej honde lavou na brzdu, no spolujazdec nechal skoro zuby na palubovke....ziaden cit v nej nemam Wink

_________________
Subaru Impreza

exdaily: 04' Honda Civic Coupe 1.7 VTEC
exrace: Honda Prelude 2.2 VTI-S 4WS
exfun: XQUAD X5 LONG SPORT
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu ICQ
Xkeeper
Zaslal: 18.07.2008, 13:10 Odpovedať s citátom
Založený: 24 december 2006 Príspevky: 441 Bydlisko: Bratislava 1997 Honda Prelude
no ja som si uz na to zvykol brzdit lavou kedze mam automat.
uz mi to celkom ide ale zo zaciatku to bola fakt sranda,
ale aspom sa ludia ktorych vozim naucili ze je dobre sa priputat Very Happy

_________________

BOMBING FOR PEACE IS LIKE FUCKING FOR VIRGINITY
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorové WWW stránky ICQ
morloq
Zaslal: 18.07.2008, 13:11 Odpovedať s citátom
Založený: 12 december 2006 Príspevky: 1651 Bydlisko: Bratislava 2008 Honda Civic
Xkeeper napísal:
no ja som si uz na to zvykol brzdit lavou kedze mam automat.
uz mi to celkom ide ale zo zaciatku to bola fakt sranda,
ale aspom sa ludia ktorych vozim naucili ze je dobre sa priputat Very Happy

Vlastne hej, to mas ako v monoposte F1 - uz len buttony na volante chybaju Smile

_________________
Mas uz podznacky a nalepky HC?
ZAPOJ SA!
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorové WWW stránky
Motre
Zaslal: 18.07.2008, 15:32 Odpovedať s citátom
Založený: 14 október 2007 Príspevky: 268 Bydlisko: Bratislava
paneboze to je dlheee...
mozno som uz uplne hlupy... ale naco si myslite ze je dobre drzat aj plyn aj brzdu naraz? nema to na FWD rovnaky efekt ako jemne povolenie plynu? len bez zbytocnej namahy pre motor a bez opotrebenia a zohrievania brzd? Rolling Eyes

taa nedotaacavost sa podari na asfalte vybrat len vdaka tomu ze pri spomalovani auta je vaha vpredu... na sotoline s WRC-ckom preto lebo sa zmeni na zadokolku a zakrutu driftne... alebo o tom vieme nieco viac, alebo naco by to bolo dobre trenovat?

bol raz jeden den kedy som v televiizii videl nejaky rozhovor o tom ake je rozdielne jazdenie na okruhu cize stopa a cas

hovoril o tom ze najdolezitejsie je citlive brzdenie a to na poslednu moznu chvilu prave preto aby si brzdny manever potiahol az kdesi do mysleneeho lomu zaakruty (az tu spomalis na max. moznu rychlost pre dane auto a danu zakrutu, cize si omnoho rychlejsi ako ten co pribrzdil skor-este pred zakrutou, a musi ist do daneho bodu o 10-15kmh pomalsie nakolko uz davno nemaa vaahu vpredu.) kde uz potrebujes jemne a hned na to poriadne pridat plyn aby si nabral okamzite co najvyzsiu moznu rychlost a pekne ta vynieslo von zo zaakruty. resp. v tiahlejsiich zaakrutach sa dlhsie pohravat s plynom a potom von...

jeden moj uz starsii poznatok k prenasaniu vahy na ktoru som nedavno narazil: kazdy vieme ze je idealne zatocit do jednej zakruty len jeden krat a potom spät bez zbytocnych mikancov a korekcii smeru uz niekedy v tom najhorsom momente. este idealnejsie je ked je to jedno zatocenie presne v idealnej stope. nakolko je moj podvozok zo serie pomerne dost mäkky a pri takychto korekciach dost preklaapavy, snazim sa trenovat si odhad prave na spravne a spravne nacasovane natocenie volantu pri com som zistil ze ak presunem vaahu na stranu trosku skorsiim zatocenim do spravnej polohy je mozne ist cez zaakruty rychlejsie a stale mam pocit ze sa da este rychlejsie len nechcem skusat dokedy... jak sa naklopii a pridam plyn, ci uz s citom alebo max (podla zakruty) neexistuje aby ma pustilo von... (asi robi miernu vyhodu aj LSD)

nejaku dobu sa uz snazim spaajat spraavne nacasovanie a natocenie volantu s prenaasanim vaahy na prednee kolesaa praave neskoryym brzdeniiim a je to dost sila... nechapem ako hladucko a rychlo sa daju vyberat zakruty... v rychlosti v ktorej by som uz daavno nedotocil mam teraz pocit ze zataca samo. niekedy az moc.. mam pocit ze limit toho auta o ktorom som si myslel ze je maximalny je teraz bezne prejdenie cez zakrutu. ten maximalny limit sa bojim odhadnut a hlavne skuusat. strasne ma prekvapilo to auto co v nom vlastne je a na to ze vzor mojich gum ma tak 1,3mm a predne platnicky 0mm ani nehovorim.
na ukor toho som zacal 98% traas jazdit novymi rychlostnymi limitmi lebo sa bojim ze sa niekde straaaaaaaaasne vyrubem.... velky tresk... ale pocit po prejdeni tych 2%....jjaaaaaaaj ja chcem okruh!

strasne som sa tesil ze nieco poskusam na babe, ale mi to nejak nevyslo, ale ajtak citam ze casomiera si dala poludnajsiu siestu...

skuste poskuusat, ale hlavne bezpecne a potom mi opiste svoje pocity, pripadne ked o tychto veciach viete nieco dalsie tak sa pochvalte...
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Tomáš
Zaslal: 18.07.2008, 15:49 Odpovedať s citátom
Založený: 20 december 2006 Príspevky: 774 Bydlisko: Senec
Motre inak docela slusny clanok. Inak pravda v tom je, len realizacia je horsia. Apropo brzda je samozrejme dolezita, pretoze sa tam hrajes s vahou vozidla co je pre jazdne vlastnosti velmi dolezite, no tato debata sa uberie aj tak inym smerom, kedze na to by bolo treba testovat seriovku z linky. Velmi vela subjektivnych pocitov ma potom z toho vodic. Ak chces pozri si tutorial alebo nieco ako skola jazdenia na internete, advanced driving techniques. Su tam viaceri zavodnici, ktori opisuju ako jazdit rozne typy zavodov ako spravne podradovat od preslapavania cez double clutch a podobne. No jedine ma serie to, ze tam maju vsetci sportove auta uz v serii a dost dobre reaguju na plynovy pedal ci brzdu a tie ich podvozky su tiez trocha na inej urovni.
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
babo
Zaslal: 18.07.2008, 16:34 Odpovedať s citátom
Založený: 26 apríl 2007 Príspevky: 1096 Bydlisko: Bratislava 2006 Honda Accord
2Motre: No pekne si sa rozpisal Wink Ani ja by som sa nehanbil za tak dlhe rozpisanie Wink

Nedotacavost brzdenim lavou - tu mozem len tazko teoretizovat, lebo to fakt neskusim asi. Ale mozes to dostat do presne do lahkeho smyku, ze sa Ti zablokuje viacej zadok ako predok a nestratis otazky, ako ked uberies plyn (napriek tomu sa castejsie pouziva poubratie plynu). Lahkym smykom sa Ti lepsie zrovna auto do zakruty... Ja to skusam len pre srandu v pomalych rychlostiach, ako morloq

To citlive brzdenie na poslednu je fakt o mnoho lepsia vec pre bezne pouzitie... Ale tiez takze na srdce Wink Toto mi casto az tak nejde, vymenknem a prave brzdim skorej a potom musim ist pomalsie presne nie je vaha v predu. Sem tam to ale vide, este tesne pred tym podradim cez heel toe a medziplyn za dva, to ma clovek celkom radost, ket to vide... Ale vacsinou prave v lahsich zakrutach, ktore sa daju prejst krasne jednym oblukom bez utahovania niekde v jej strede.

Tvoje poznatky - "miernu vyhodu LSD" tak to je dost velka vyhoda Wink priam brutalna. Jazdeniu s LSD sa moc venovat nechcem, len ma to potom serie, ze ho nemam, ale tam je technika prejazdu zakruty este trochu ina, isiel som ale poriadne s LSD iba parkrat. Mozes ist ale skoro ako stvorkolka Wink

To naklonenie - pri tiahlej zakrute je mozno dobre, tiez Ti LSD strasne pomaha, totiz dobre pohana vonkajsie kolo aj ked mas vnutorne odlhacenejsie.... A jak este pridavas plyn, tak na TORSEN LSD Ta to este viacej Taha do stredu zakruty... Ovsem plati to samorejme, kym nestrati adheziu guma.... Co sa tyka naklonu, niekedy to moze byt horsie pri rychlej lava-prava, ked sa prenasa tazisko potom To Ta moze dost rozhodit, zavisi dost aj ako tlmice pri utlmia napntu pruzinu ked sa vracia, uz som zazil podvozok, co sa naklanal viacej, ale vyrovnal sa vzdy krasne, nerzhupalo ho vyrovnanie

Skoda, ze si nebol na Babe, MB6 bolo fajn auto. Naozaj trochu moc sa naklana na moj vkus, kamos mal 1.6-ku EK4 sedan ale podvozok DC2 a to bolo super (ale zas neni samosvor).
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu
morloq
Zaslal: 19.07.2008, 7:11 Odpovedať s citátom
Založený: 12 december 2006 Príspevky: 1651 Bydlisko: Bratislava 2008 Honda Civic
babo napísal:

...fakt sa to neda v MX-5 tam to musis robit nartom - ze Morloq? Wink

no patou urcite nie Smile, pedale su tak blizko, ze nart je to spravne nacinie a ide to tam velmi jednoducho potom Smile


Naposledy upravil morloq dňa 19.07.2008, 7:32, celkom upravené 1 krát.

_________________
Mas uz podznacky a nalepky HC?
ZAPOJ SA!
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorové WWW stránky
morloq
Zaslal: 19.07.2008, 7:31 Odpovedať s citátom
Založený: 12 december 2006 Príspevky: 1651 Bydlisko: Bratislava 2008 Honda Civic
Motre napísal:

taa nedotaacavost sa podari na asfalte vybrat len vdaka tomu ze pri spomalovani auta je vaha vpredu... na sotoline s WRC-ckom preto lebo sa zmeni na zadokolku a zakrutu driftne... alebo o tom vieme nieco viac, alebo naco by to bolo dobre trenovat?

pokial nejazdis WRC, tak mas pravdu, trenovat to asi zmysel nema, skor ide o to si to skusit a vediet ze aj takato technika existuje

Motre napísal:

jeden moj uz starsii poznatok k prenasaniu vahy na ktoru som nedavno narazil: kazdy vieme ze je idealne zatocit do jednej zakruty len jeden krat a potom spät bez zbytocnych mikancov a korekcii smeru uz niekedy v tom najhorsom momente. este idealnejsie je ked je to jedno zatocenie presne v idealnej stope. nakolko je moj podvozok zo serie pomerne dost mäkky a pri takychto korekciach dost preklaapavy, snazim sa trenovat si odhad prave na spravne a spravne nacasovane natocenie volantu pri com som zistil ze ak presunem vaahu na stranu trosku skorsiim zatocenim do spravnej polohy je mozne ist cez zaakruty rychlejsie a stale mam pocit ze sa da este rychlejsie len nechcem skusat dokedy... jak sa naklopii a pridam plyn, ci uz s citom alebo max (podla zakruty) neexistuje aby ma pustilo von... (asi robi miernu vyhodu aj LSD)

presne, CTR ma uz stihol naucit jedno, vykon naozaj nie je vsetko, zo zaciatku som si myslel ake mam silne auto a jazdil som plny plyn-brzda, v najazde do zakrut som strasne prebrzdoval (strach z rychlosti najazdu), na vyjazde som uz bol pomaly a podradoval som (v strede zakruty, jezis), len aby sa dostal do otacok a zas siel na plny vykon - krivka mojej efektivity na grafe by vyzerala ako seizmograf pri zemetraseni o sile 9 stupnov Richtera Smile - nahovno. A ked uz sa kajam, tak sa priznam uplne, dokonca som sa prichytil ako brzdim v zakrute!!!!!
Proste si laik myslel, ze ked ma silne auto, tak to pojde samo. Teraz sa skor snazim ako Motre, jazdit idealnu stopu a hladat pred zakrutou spravne miesto na brzdenie, jeho silu a plynuly prejazd zakrutou. pripadne sa snazim pred zatocenim nebrzdit vobec ale zvolit taku rychlost, aby mi pud sebazachovy dovolil efektivne zakrutu prejst a nespomalit. Postupne rychlost najazdu zvysujem a funguje. Spoznavam auto aj seba, hehe, ide to pomaly, ale ja sa neponahlam.

A urcitu vyhodu LSD??? to je mega vyhoda, teda aspon podla toho, co som cital, pocul a videl Smile

_________________
Mas uz podznacky a nalepky HC?
ZAPOJ SA!
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorové WWW stránky
babo
Zaslal: 19.07.2008, 12:19 Odpovedať s citátom
Založený: 26 apríl 2007 Príspevky: 1096 Bydlisko: Bratislava 2006 Honda Accord
ako som Ti aj morloq pisal SS - veru. Sice uz brzdenie v zakrute hlavne po zalomeni obluku nerobim a podobne...
Ale som vcera v noci este zistil, ze napriklad ak sa snazim vyuzit neskore brzdenie, aby ma to pekne v tiahlo do zakruty, zalomit krasny obluk a plyn, tak vacsinou to prebrzdim viacej a najazdovu rychlost mam nakoniec nizsiu, ako keby som uz posledncych 100m nebrdil vobec ;-( Navyse potom casto ani netrafim obluk tak dobre a proste zleeee Very Happy Napriklad vcera mi to vyslo snad len dva razy, ale zas to potestilo.
A rychlost veru ako pise morloq - ked aj nie som taky rychly, ale sa mi to technicky nahodou podari prejst, tak je to radost Wink
LSD - kua, zas som cely cas spekuloval, ci si hi nedam domontovat... Ale najprv cista jada bez neho, ptom uvidime Wink
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:  

Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Strana 5 z 11
Choď na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Ďalšia
Pridať novú tému

Prejdi na:  

Nemôžete pridávať nové témy do tohto fóra.
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre.
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre.
Nemôžete hlasovať v tomto fóre.
TOPlist