|
Autor |
Správa |
< Racing ~ Techniky sportovej jazdy |
kraken |
Zaslal: 17.07.2008, 20:48 |
|
|
Založený: 07 marec 2008
Príspevky: 102
Bydlisko: bernolakovo
|
nechcem tu nikoho poucovat,ale pekne si double clutch,mozte nacvicit na PV3S.synchrony tam nie su a vlastne ina moznost nie je.a na hondickach to bude potom hracka a ninjovia nuly |
_________________ prva civic 1.5 vtec liftback,druha civic 1.4 hatchback,tretia civic 1.5 vtec sedan,stvrta accord 2.4i VTEC executiv)))vzdy spokojny!!! |
|
Návrat hore |
|
Motre |
Zaslal: 17.07.2008, 21:15 |
|
|
Založený: 14 október 2007
Príspevky: 268
Bydlisko: Bratislava
|
k tomu brzdeniu vo WRC - (nejsom ziadny odbornik zavodnik tak ze ma nerozneste v zuboch)
nemoze to byt nejak tak ze ked uz dostane nedotacavy smyk tak sa snazi prehnat viac krutaku na zadne (4WD), preto dobrzdi predne aby ho jemne driftlo do zakruty? druha vec ze tym ziska viac vahy napredku cize ma lepsiu schopnost zatocit?
a tym som sa dostal k veci ktoru som sa chcel spytat: skusali ste niekedy naozaj citlivo pracovat s vahou svojho auta v zakrutach vcetne brzdenia?? ja som skusal a je to moooc moooc zaujmavy faktor... aspon co sa tyka mäkkych podvozkov
skuste ked tak napisat nejake dojmy nech sa opat dostanem k veci a dopisem tie svoje... |
|
|
Návrat hore |
|
James |
Zaslal: 17.07.2008, 21:51 |
|
|
Založený: 13 január 2008
Príspevky: 1596
Bydlisko: Bratislava
|
babo napísal: A ako mozes soferovat v slapkach????
To by si musel vidiet tie slapky, pochopil by si...
A tiez som si spociatku myslel, ze to je nemozne s pedalom z vrchu a ze pedal plynu "vyrastajuci z podlahy" je neskutocna vyhoda, mozno je, ale mala, ale vobec to nie je tragicke, staci si najst spravny posed a patou potom hybes uz len minimalne...
Ja to skusam vzdy ked mam na to priestor ( premavka, pocasie, cesta ) a hlavne aby som mohol ist dolu o co najviac prevodov, aby som logicky co najviac vyuzil moznost "treningu"
E: a hrat sa s rozlozenim auta v zakrutach je moc velky luxus, neviem spomenut na usek, kde by sa to dalo skusat bez premavky |
Naposledy upravil James dňa 17.07.2008, 21:55, celkom upravené 1 krát. |
|
Návrat hore |
|
babo |
Zaslal: 17.07.2008, 21:54 |
|
|
Založený: 26 apríl 2007
Príspevky: 1096
Bydlisko: Bratislava
2006 Honda Accord |
James napísal:
To by si musel vidiet tie slapky, pochopil by si...
A tiez som si spociatku myslel, ze to je nemozne s pedalom z vrchu a ze pedal plynu "vyrastajuci z podlahy" je neskutocna vyhoda, mozno je, ale mala, ale vobec to nie je tragicke, staci si najst spravny posed a patou potom hybes uz len minimalne...
Ja to skusam vzdy ked mam na to priestor ( premavka, pocasie, cesta ) a hlavne aby som mohol ist dolu o co najviac prevodov, aby som logicky co najviac vyuzil moznost "treningu"
Pedal zo spodu je stale velka vyhoda, osobne by som uz inak pedale asi nechcel Zrovna ked som mal este CIVIC 7G 5D tak sa mi osobne to nedarilo robit, mam moc dlhe nohy Ale no nedarilo, fakt sa to neda v MX-5 tam to musis robit nartom - ze Morloq? |
|
|
Návrat hore |
|
morloq |
Zaslal: 18.07.2008, 8:18 |
|
|
Založený: 12 december 2006
Príspevky: 1651
Bydlisko: Bratislava
2008 Honda Civic |
|
Návrat hore |
|
babo |
Zaslal: 18.07.2008, 12:19 |
|
|
Založený: 26 apríl 2007
Príspevky: 1096
Bydlisko: Bratislava
2006 Honda Accord |
morloq napísal:
FWD nedotacavost s tym urcite nepotlacam , pretoze sa v premavke neodvazim byt nedotacavy, ale skusat sa to da, napriklad ked sa hybem v zapxe na 1ke, tak si skusam jemne dobrzdovat lavou - mozno sa to da nazvat cibrenim citu v lavacke, ale neviem si to predstavit vo vacsej rychlosti - teda viem a teoreticky sa tym da na FWD vyvolat drift bez rucky, no ale rozbi si auto )
Ale dobry tip na vecerny trening
jj, toto ja tiez skusam na 1-ke, Ty si fakt podobny "magor" jak ja Scie nam to bude na figu, ale pre ten pocit to skusit...
Ale osobne mam lavu nohu na brzdu pekne drevennu, cit rovna sa nula bodov... zvyknuta len silou dupnut na spojku |
|
|
Návrat hore |
|
LastV8 |
Zaslal: 18.07.2008, 12:46 |
|
|
HC Team
Založený: 09 január 2007
Príspevky: 1871
Bydlisko: BA
2004 Honda Civic Coupe |
babo napísal: morloq napísal:
FWD nedotacavost s tym urcite nepotlacam , pretoze sa v premavke neodvazim byt nedotacavy, ale skusat sa to da, napriklad ked sa hybem v zapxe na 1ke, tak si skusam jemne dobrzdovat lavou - mozno sa to da nazvat cibrenim citu v lavacke, ale neviem si to predstavit vo vacsej rychlosti - teda viem a teoreticky sa tym da na FWD vyvolat drift bez rucky, no ale rozbi si auto )
Ale dobry tip na vecerny trening
jj, toto ja tiez skusam na 1-ke, Ty si fakt podobny "magor" jak ja Scie nam to bude na figu, ale pre ten pocit to skusit...
Ale osobne mam lavu nohu na brzdu pekne drevennu, cit rovna sa nula bodov... zvyknuta len silou dupnut na spojku
haha, raz som dupol na starej honde lavou na brzdu, no spolujazdec nechal skoro zuby na palubovke....ziaden cit v nej nemam |
_________________ Subaru Impreza
exdaily: 04' Honda Civic Coupe 1.7 VTEC
exrace: Honda Prelude 2.2 VTI-S 4WS
exfun: XQUAD X5 LONG SPORT |
|
Návrat hore |
|
Xkeeper |
Zaslal: 18.07.2008, 13:10 |
|
|
Založený: 24 december 2006
Príspevky: 441
Bydlisko: Bratislava
1997 Honda Prelude |
no ja som si uz na to zvykol brzdit lavou kedze mam automat.
uz mi to celkom ide ale zo zaciatku to bola fakt sranda,
ale aspom sa ludia ktorych vozim naucili ze je dobre sa priputat |
_________________
BOMBING FOR PEACE IS LIKE FUCKING FOR VIRGINITY |
|
Návrat hore |
|
morloq |
Zaslal: 18.07.2008, 13:11 |
|
|
Založený: 12 december 2006
Príspevky: 1651
Bydlisko: Bratislava
2008 Honda Civic |
Xkeeper napísal: no ja som si uz na to zvykol brzdit lavou kedze mam automat.
uz mi to celkom ide ale zo zaciatku to bola fakt sranda,
ale aspom sa ludia ktorych vozim naucili ze je dobre sa priputat
Vlastne hej, to mas ako v monoposte F1 - uz len buttony na volante chybaju |
_________________ Mas uz podznacky a nalepky HC?
ZAPOJ SA! |
|
Návrat hore |
|
Motre |
Zaslal: 18.07.2008, 15:32 |
|
|
Založený: 14 október 2007
Príspevky: 268
Bydlisko: Bratislava
|
paneboze to je dlheee...
mozno som uz uplne hlupy... ale naco si myslite ze je dobre drzat aj plyn aj brzdu naraz? nema to na FWD rovnaky efekt ako jemne povolenie plynu? len bez zbytocnej namahy pre motor a bez opotrebenia a zohrievania brzd?
taa nedotaacavost sa podari na asfalte vybrat len vdaka tomu ze pri spomalovani auta je vaha vpredu... na sotoline s WRC-ckom preto lebo sa zmeni na zadokolku a zakrutu driftne... alebo o tom vieme nieco viac, alebo naco by to bolo dobre trenovat?
bol raz jeden den kedy som v televiizii videl nejaky rozhovor o tom ake je rozdielne jazdenie na okruhu cize stopa a cas
hovoril o tom ze najdolezitejsie je citlive brzdenie a to na poslednu moznu chvilu prave preto aby si brzdny manever potiahol az kdesi do mysleneeho lomu zaakruty (az tu spomalis na max. moznu rychlost pre dane auto a danu zakrutu, cize si omnoho rychlejsi ako ten co pribrzdil skor-este pred zakrutou, a musi ist do daneho bodu o 10-15kmh pomalsie nakolko uz davno nemaa vaahu vpredu.) kde uz potrebujes jemne a hned na to poriadne pridat plyn aby si nabral okamzite co najvyzsiu moznu rychlost a pekne ta vynieslo von zo zaakruty. resp. v tiahlejsiich zaakrutach sa dlhsie pohravat s plynom a potom von...
jeden moj uz starsii poznatok k prenasaniu vahy na ktoru som nedavno narazil: kazdy vieme ze je idealne zatocit do jednej zakruty len jeden krat a potom spät bez zbytocnych mikancov a korekcii smeru uz niekedy v tom najhorsom momente. este idealnejsie je ked je to jedno zatocenie presne v idealnej stope. nakolko je moj podvozok zo serie pomerne dost mäkky a pri takychto korekciach dost preklaapavy, snazim sa trenovat si odhad prave na spravne a spravne nacasovane natocenie volantu pri com som zistil ze ak presunem vaahu na stranu trosku skorsiim zatocenim do spravnej polohy je mozne ist cez zaakruty rychlejsie a stale mam pocit ze sa da este rychlejsie len nechcem skusat dokedy... jak sa naklopii a pridam plyn, ci uz s citom alebo max (podla zakruty) neexistuje aby ma pustilo von... (asi robi miernu vyhodu aj LSD)
nejaku dobu sa uz snazim spaajat spraavne nacasovanie a natocenie volantu s prenaasanim vaahy na prednee kolesaa praave neskoryym brzdeniiim a je to dost sila... nechapem ako hladucko a rychlo sa daju vyberat zakruty... v rychlosti v ktorej by som uz daavno nedotocil mam teraz pocit ze zataca samo. niekedy az moc.. mam pocit ze limit toho auta o ktorom som si myslel ze je maximalny je teraz bezne prejdenie cez zakrutu. ten maximalny limit sa bojim odhadnut a hlavne skuusat. strasne ma prekvapilo to auto co v nom vlastne je a na to ze vzor mojich gum ma tak 1,3mm a predne platnicky 0mm ani nehovorim.
na ukor toho som zacal 98% traas jazdit novymi rychlostnymi limitmi lebo sa bojim ze sa niekde straaaaaaaaasne vyrubem.... velky tresk... ale pocit po prejdeni tych 2%....jjaaaaaaaj ja chcem okruh!
strasne som sa tesil ze nieco poskusam na babe, ale mi to nejak nevyslo, ale ajtak citam ze casomiera si dala poludnajsiu siestu...
skuste poskuusat, ale hlavne bezpecne a potom mi opiste svoje pocity, pripadne ked o tychto veciach viete nieco dalsie tak sa pochvalte... |
|
|
Návrat hore |
|
Tomáš |
Zaslal: 18.07.2008, 15:49 |
|
|
Založený: 20 december 2006
Príspevky: 774
Bydlisko: Senec
|
Motre inak docela slusny clanok. Inak pravda v tom je, len realizacia je horsia. Apropo brzda je samozrejme dolezita, pretoze sa tam hrajes s vahou vozidla co je pre jazdne vlastnosti velmi dolezite, no tato debata sa uberie aj tak inym smerom, kedze na to by bolo treba testovat seriovku z linky. Velmi vela subjektivnych pocitov ma potom z toho vodic. Ak chces pozri si tutorial alebo nieco ako skola jazdenia na internete, advanced driving techniques. Su tam viaceri zavodnici, ktori opisuju ako jazdit rozne typy zavodov ako spravne podradovat od preslapavania cez double clutch a podobne. No jedine ma serie to, ze tam maju vsetci sportove auta uz v serii a dost dobre reaguju na plynovy pedal ci brzdu a tie ich podvozky su tiez trocha na inej urovni. |
|
|
Návrat hore |
|
babo |
Zaslal: 18.07.2008, 16:34 |
|
|
Založený: 26 apríl 2007
Príspevky: 1096
Bydlisko: Bratislava
2006 Honda Accord |
2Motre: No pekne si sa rozpisal Ani ja by som sa nehanbil za tak dlhe rozpisanie
Nedotacavost brzdenim lavou - tu mozem len tazko teoretizovat, lebo to fakt neskusim asi. Ale mozes to dostat do presne do lahkeho smyku, ze sa Ti zablokuje viacej zadok ako predok a nestratis otazky, ako ked uberies plyn (napriek tomu sa castejsie pouziva poubratie plynu). Lahkym smykom sa Ti lepsie zrovna auto do zakruty... Ja to skusam len pre srandu v pomalych rychlostiach, ako morloq
To citlive brzdenie na poslednu je fakt o mnoho lepsia vec pre bezne pouzitie... Ale tiez takze na srdce Toto mi casto az tak nejde, vymenknem a prave brzdim skorej a potom musim ist pomalsie presne nie je vaha v predu. Sem tam to ale vide, este tesne pred tym podradim cez heel toe a medziplyn za dva, to ma clovek celkom radost, ket to vide... Ale vacsinou prave v lahsich zakrutach, ktore sa daju prejst krasne jednym oblukom bez utahovania niekde v jej strede.
Tvoje poznatky - "miernu vyhodu LSD" tak to je dost velka vyhoda priam brutalna. Jazdeniu s LSD sa moc venovat nechcem, len ma to potom serie, ze ho nemam, ale tam je technika prejazdu zakruty este trochu ina, isiel som ale poriadne s LSD iba parkrat. Mozes ist ale skoro ako stvorkolka
To naklonenie - pri tiahlej zakrute je mozno dobre, tiez Ti LSD strasne pomaha, totiz dobre pohana vonkajsie kolo aj ked mas vnutorne odlhacenejsie.... A jak este pridavas plyn, tak na TORSEN LSD Ta to este viacej Taha do stredu zakruty... Ovsem plati to samorejme, kym nestrati adheziu guma.... Co sa tyka naklonu, niekedy to moze byt horsie pri rychlej lava-prava, ked sa prenasa tazisko potom To Ta moze dost rozhodit, zavisi dost aj ako tlmice pri utlmia napntu pruzinu ked sa vracia, uz som zazil podvozok, co sa naklanal viacej, ale vyrovnal sa vzdy krasne, nerzhupalo ho vyrovnanie
Skoda, ze si nebol na Babe, MB6 bolo fajn auto. Naozaj trochu moc sa naklana na moj vkus, kamos mal 1.6-ku EK4 sedan ale podvozok DC2 a to bolo super (ale zas neni samosvor). |
|
|
Návrat hore |
|
morloq |
Zaslal: 19.07.2008, 7:11 |
|
|
Založený: 12 december 2006
Príspevky: 1651
Bydlisko: Bratislava
2008 Honda Civic |
babo napísal:
...fakt sa to neda v MX-5 tam to musis robit nartom - ze Morloq?
no patou urcite nie , pedale su tak blizko, ze nart je to spravne nacinie a ide to tam velmi jednoducho potom |
Naposledy upravil morloq dňa 19.07.2008, 7:32, celkom upravené 1 krát. _________________ Mas uz podznacky a nalepky HC?
ZAPOJ SA! |
|
Návrat hore |
|
morloq |
Zaslal: 19.07.2008, 7:31 |
|
|
Založený: 12 december 2006
Príspevky: 1651
Bydlisko: Bratislava
2008 Honda Civic |
Motre napísal:
taa nedotaacavost sa podari na asfalte vybrat len vdaka tomu ze pri spomalovani auta je vaha vpredu... na sotoline s WRC-ckom preto lebo sa zmeni na zadokolku a zakrutu driftne... alebo o tom vieme nieco viac, alebo naco by to bolo dobre trenovat?
pokial nejazdis WRC, tak mas pravdu, trenovat to asi zmysel nema, skor ide o to si to skusit a vediet ze aj takato technika existuje
Motre napísal:
jeden moj uz starsii poznatok k prenasaniu vahy na ktoru som nedavno narazil: kazdy vieme ze je idealne zatocit do jednej zakruty len jeden krat a potom spät bez zbytocnych mikancov a korekcii smeru uz niekedy v tom najhorsom momente. este idealnejsie je ked je to jedno zatocenie presne v idealnej stope. nakolko je moj podvozok zo serie pomerne dost mäkky a pri takychto korekciach dost preklaapavy, snazim sa trenovat si odhad prave na spravne a spravne nacasovane natocenie volantu pri com som zistil ze ak presunem vaahu na stranu trosku skorsiim zatocenim do spravnej polohy je mozne ist cez zaakruty rychlejsie a stale mam pocit ze sa da este rychlejsie len nechcem skusat dokedy... jak sa naklopii a pridam plyn, ci uz s citom alebo max (podla zakruty) neexistuje aby ma pustilo von... (asi robi miernu vyhodu aj LSD)
presne, CTR ma uz stihol naucit jedno, vykon naozaj nie je vsetko, zo zaciatku som si myslel ake mam silne auto a jazdil som plny plyn-brzda, v najazde do zakrut som strasne prebrzdoval (strach z rychlosti najazdu), na vyjazde som uz bol pomaly a podradoval som (v strede zakruty, jezis), len aby sa dostal do otacok a zas siel na plny vykon - krivka mojej efektivity na grafe by vyzerala ako seizmograf pri zemetraseni o sile 9 stupnov Richtera - nahovno. A ked uz sa kajam, tak sa priznam uplne, dokonca som sa prichytil ako brzdim v zakrute!!!!!
Proste si laik myslel, ze ked ma silne auto, tak to pojde samo. Teraz sa skor snazim ako Motre, jazdit idealnu stopu a hladat pred zakrutou spravne miesto na brzdenie, jeho silu a plynuly prejazd zakrutou. pripadne sa snazim pred zatocenim nebrzdit vobec ale zvolit taku rychlost, aby mi pud sebazachovy dovolil efektivne zakrutu prejst a nespomalit. Postupne rychlost najazdu zvysujem a funguje. Spoznavam auto aj seba, hehe, ide to pomaly, ale ja sa neponahlam.
A urcitu vyhodu LSD??? to je mega vyhoda, teda aspon podla toho, co som cital, pocul a videl |
_________________ Mas uz podznacky a nalepky HC?
ZAPOJ SA! |
|
Návrat hore |
|
babo |
Zaslal: 19.07.2008, 12:19 |
|
|
Založený: 26 apríl 2007
Príspevky: 1096
Bydlisko: Bratislava
2006 Honda Accord |
ako som Ti aj morloq pisal SS - veru. Sice uz brzdenie v zakrute hlavne po zalomeni obluku nerobim a podobne...
Ale som vcera v noci este zistil, ze napriklad ak sa snazim vyuzit neskore brzdenie, aby ma to pekne v tiahlo do zakruty, zalomit krasny obluk a plyn, tak vacsinou to prebrzdim viacej a najazdovu rychlost mam nakoniec nizsiu, ako keby som uz posledncych 100m nebrdil vobec ;-( Navyse potom casto ani netrafim obluk tak dobre a proste zleeee Napriklad vcera mi to vyslo snad len dva razy, ale zas to potestilo.
A rychlost veru ako pise morloq - ked aj nie som taky rychly, ale sa mi to technicky nahodou podari prejst, tak je to radost
LSD - kua, zas som cely cas spekuloval, ci si hi nedam domontovat... Ale najprv cista jada bez neho, ptom uvidime |
|
|
Návrat hore |
|
|
Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
|
Nemôžete pridávať nové témy do tohto fóra. Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre. Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre. Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre. Nemôžete hlasovať v tomto fóre.
|
|
|