|
Autor |
Správa |
< Racing ~ Techniky sportovej jazdy |
lister |
Zaslal: 06.11.2008, 15:53 |
|
|
Založený: 11 január 2007
Príspevky: 190
|
podla mna je uplne normalne, ze plynom regulujes ako sa ti auto nataca do zatacky pri "konstantom" natoceni volantu.. ja takto par dlhych zataciek jazdim.. (neviem aky podiel na tom ma diferencial, lebo som nemal moznost porovnania) |
|
|
Návrat hore |
|
babo |
Zaslal: 06.11.2008, 16:07 |
|
|
Založený: 26 apríl 2007
Príspevky: 1096
Bydlisko: Bratislava
2006 Honda Accord |
|
Návrat hore |
|
Milos |
Zaslal: 06.11.2008, 16:45 |
|
|
Moderátor
Založený: 13 jún 2007
Príspevky: 2988
|
babo napísal: mykanie volantom - to tiez nie je idealne, najlepsie je obluk prejst, ze zatocis raz a pridas, drzis rychlost a za apexom pridavas a "narovnavas obluk". mykanie volantom na obluku s dobrym polomerom vacsinou znamena nedotacavost... To mykanie neber doslova ako zurive hybanie Ty mas na mysli solo jazdu po zakrute niekde na okruhu alebo aspon dialnicnom exite, ja som mal skor na mysli realnejsie podmienky, kde zakruta nie je plynula a v asfalte su nerovnosti, takze volantom musis vselico korigovat.
Ked v zakrute zistis, ze pri aktualnej rychlosti sa zacinas priblizovat k vnutornemu okraju cesty, nemusis narovnavat smer volantom, staci pridat plynom. Alebo - ked v zakrute chytam pretacavost, nemusim seknut protipohyb vlantom, zase staci pridat plyn (pri FWD).
Ale mozno maju v Autocare na mysli nieco ine, nepozeral som...
Toto sa da najlepsie citit na mokrej ceste (ak clovek nema aspon tych 250 koni).. |
_________________ Pravidla fora |
|
Návrat hore |
|
lister |
Zaslal: 06.11.2008, 22:21 |
|
|
Založený: 11 január 2007
Príspevky: 190
|
babo napísal: lister napísal: podla mna je uplne normalne, ze plynom regulujes ako sa ti auto nataca do zatacky pri "konstantom" natoceni volantu.. ja takto par dlhych zataciek jazdim.. (neviem aky podiel na tom ma diferencial, lebo som nemal moznost porovnania)
jaj no ale Ty mas RWD a samosvor a podobne srandicky Ze ide naozaj S2000 riadit plynom, to je dost jasne Tam je vselico normalne Teda ja by som na nej dostal tak normalne hodiny akurat, ale ked niekto umi...
ma to podla ma vyznam, ze prave nemusis tocit volantom a mensia pravdepodobnost, ze stratis grip na prednych kolach.
Skor ma zaumima, preco v AUTOCAR tak casto sa rozplyvaju nad tym aj pri FWD (aj ked isty zmysel to uz ma)
ja som reagoval na FWD, mal som pri tom na mysli jazdu s vti so samosvorom.. jasne, ze so zadnym nahonom je to trochu o inom.. |
|
|
Návrat hore |
|
babo |
Zaslal: 07.11.2008, 10:41 |
|
|
Založený: 26 apríl 2007
Príspevky: 1096
Bydlisko: Bratislava
2006 Honda Accord |
Milos napísal: To mykanie neber doslova ako zurive hybanie Ty mas na mysli solo jazdu po zakrute niekde na okruhu alebo aspon dialnicnom exite, ja som mal skor na mysli realnejsie podmienky, kde zakruta nie je plynula a v asfalte su nerovnosti, takze volantom musis vselico korigovat.
Ked v zakrute zistis, ze pri aktualnej rychlosti sa zacinas priblizovat k vnutornemu okraju cesty, nemusis narovnavat smer volantom, staci pridat plynom. Alebo - ked v zakrute chytam pretacavost, nemusim seknut protipohyb vlantom, zase staci pridat plyn (pri FWD).
Ale mozno maju v Autocare na mysli nieco ine, nepozeral som...
Toto sa da najlepsie citit na mokrej ceste (ak clovek nema aspon tych 250 koni)..
jo, takto si uz rozumieme, ale podla mna to z daleka s kasdou FWD nejde robit... s FWD vyslovene trottle steer ma mozno este zmysel, ze tesne pred apexom trochu uberies plyn a (hlavne ked mas nezavisle zavesnie zadnych kol), tak si zadok trosikcu driftne, cim sa lepsie nasmerujes na apex, trafis ho a presne stupis na plyn a vytiahne Ta to na kraj zakruty aj bez hybania volantom (a volantom to narovnas neskor drzat zatocene nemozes vecne, ze ano )).. toto uz ale nejde spravit kazdou FWD, musi byt podvozkovo dobra.
lister: 1.8 VTI s TORSENOM sa sprava skoro az na opak. Tam ked drzis obluk a pridavas, tak kym mas adhezziu na vonkajsom kole, taha Ta to dovnutra zakruty a ked uberies, ides von... |
|
|
Návrat hore |
|
regler |
Zaslal: 05.01.2009, 10:40 |
|
|
Založený: 05 január 2009
Príspevky: 7
Bydlisko: topolčany
|
podľa mňa všetko záleží na tom kto a hlavne ako ide. Pokiaľ ide nejaký dedko po rovine do kostola tomuto úplne stačí vytláčať raz spojku a ten synchrón je v prevodovke na to aby stačilo iba raz stláčať spojku a pekne sadali rýchlostné stupne v prevodovke, no nevydrží to podľa mňa veľké zaťaženia a hlavne nič nieje ideálne počul som už pár krát že sa našli somári čo zliezali strmý kopec bez zaradeného rýchlostného stupňa a keď ich auto nabralo veľkú rýchlosť tak nemohli zaradiť, vtedy pomôže medziplyn pochopiteľne s dvojitým výšľapom. a s tým cukaním keď je raz niekto drevo tak mu nepomôže nič a podľa mňa zručnému a vyjazdenému šoférovi tak auto necuká a ak aj áno tak veľmi málo tiež v závislosti na okolnostiach. Ale pri už ozaj agresívnej jazde dávam aj ja dvojité vyšľapávanie a pri podraďovaní aj s medziplynom |
|
|
Návrat hore |
|
jopal |
Zaslal: 20.11.2009, 9:22 |
|
|
Založený: 25 júl 2007
Príspevky: 2541
Bydlisko: Zlaté Moravce
|
|
Návrat hore |
|
matulo |
Zaslal: 20.11.2009, 9:26 |
|
|
HC Team
Založený: 10 február 2007
Príspevky: 3168
Bydlisko: BA
2009 Honda Civic |
|
Návrat hore |
|
vticko |
Zaslal: 20.11.2009, 11:26 |
|
|
Založený: 23 október 2008
Príspevky: 1477
Bydlisko: SR
|
jopal, presne hentou istou metodou som jazdil aj ja na vti a rychlosti tam skakali same tak neviem ci je treba double.. ale momentalne uz prechadzam na double, lebo nie kazde auto co jazdim je vti |
_________________ B16A2 EG6
EX/ F20C2 AP1
/ D15Z6 EK3
/ N22A2 RE6
http://www.mcp.estranky.sk/ |
|
Návrat hore |
|
babo |
Zaslal: 24.11.2009, 9:11 |
|
|
Založený: 26 apríl 2007
Príspevky: 1096
Bydlisko: Bratislava
2006 Honda Accord |
ja mam v single. vs double eset o nieco jasnejsie.
double je treba, ak chces setrit synchrony. Pracu synchonu samotneho totizto necitis. Ked podradujes z 4500 do 6500 a nedas medziplyn vobec, tak dostane ranu klukova hriadel a trhne celym motorom (dostanu zabrat silent bloky na motore a vsetko) a citis to sakra silno.
Ked das aspon single cluth (hovori sa tomu rev matching), tak odpadne ten problem s motorom. Ale synchrony v prevoovke su namahane nadalej. Tiez vtedy dostava zabrat spojkove lozisko, ked sa na nom toci motor.
Na okruhu ale casto nie je cas satale dvakrat slacat spojku a casto aj dost spickovych soferov pri klasickej manualnej prevodovke dava vacsinou len single. Double davaju fakt pri extremnom podradeni.
Kedze honda ma ale synchrony trosku poslabsie (musim dat trochu jopalovi za pravdu, ked to niekedy tvrdil) a nie je problem ich znicit, tak by som doporucoval na honde davat double clutch. |
|
|
Návrat hore |
|
jopal |
Zaslal: 24.11.2009, 17:06 |
|
|
Založený: 25 júl 2007
Príspevky: 2541
Bydlisko: Zlaté Moravce
|
Babo, sa mi to vidi velmi rozumne co pises. Ja si to totiz pamatam z V3S, kde som najazdil komu km a par brancov tiez naucil a veru bez "double clutch" (my sme to volali jednoducho medziplyn), ti pri podradovani oznamila prevodovka, co si mysli...Doteraz som si o "singlacoch" myslel svoje ale po tomto vysvetleni vidim, ze aspon na nieco je to dobre.
P.S. JA kym som nevymenil prevodovy olej a trojka sa po "cervenej" dvojke hlasil, som si tiez pomahal medziplynom, ale islo to pekne na nervy, bo sekunda bola v prdeli a priznam, nie vzdy som ho odhadol spravne. Nastastie uz je to minulost. |
_________________ Lada 2102, r.v.1973, zelena skoro metaliza, takmer plna vybava Ex |
|
Návrat hore |
|
babo |
Zaslal: 08.12.2009, 0:32 |
|
|
Založený: 26 apríl 2007
Príspevky: 1096
Bydlisko: Bratislava
2006 Honda Accord |
jj, 3ka casto mava problem, lebo sa radi casto a casto aj z vytocenej dvojky (pri tom ani nedes tak rychlo a mozno ani neporusujes predpisy, ze ano). A problem je, ze pri radeni smerom hore si nemas ako velmi pomoct, leda radit pomaslie, kym sa nezoscynchronizuju otacky same.
Ja som V3S nesoferifal (zial), ale uz som isiel na aute s uplne odposanym 3-4 synchronom (problem bol tiez na strane 3ky koliecka, tam bol synchron uplne vyjazdeny a koliecko tiez). A veru, bez double clutch podradit zo 4ky neslo ani omylom.
Nazov REV MATCHING pre single clutch hovori sam za seba (kedze existuje anglicke pomenovanie, uplny nezmysel to nie je). Ale ide fakt o to, aby clovek brzdil brzdami a nie silenblokmi na motore a klukovka aby nedostavala do nosu, pribadne sa nezablokovala hnana naprava... Synchrony to ale nesetri a opotrebovava lozisko na spojke... |
|
|
Návrat hore |
|
jopal |
Zaslal: 08.12.2009, 10:55 |
|
|
Založený: 25 júl 2007
Príspevky: 2541
Bydlisko: Zlaté Moravce
|
babo napísal: A problem je, ze pri radeni smerom hore si nemas ako velmi pomoct, leda radit pomaslie, kym sa nezoscynchronizuju otacky same....
...alebo dat po vytoceni 2-ky este medziplyn, alebo bez medziplynu 2x vyslapnut spojku, ale to je skoro to iste ako radit pomalsie... |
_________________ Lada 2102, r.v.1973, zelena skoro metaliza, takmer plna vybava Ex |
|
Návrat hore |
|
babo |
Zaslal: 08.12.2009, 12:57 |
|
|
Založený: 26 apríl 2007
Príspevky: 1096
Bydlisko: Bratislava
2006 Honda Accord |
ano, je to skoro tak iste. Ja by som uz ale nechal proste padnut otacky na take, ake maju byt po preradeni rychlosti a basta. |
|
|
Návrat hore |
|
jopal |
Zaslal: 08.12.2009, 13:17 |
|
|
Založený: 25 júl 2007
Príspevky: 2541
Bydlisko: Zlaté Moravce
|
Noo, lenze je mozna situacia, ze otacky padnu velmi a opat sa potom pyta medziplyn... |
_________________ Lada 2102, r.v.1973, zelena skoro metaliza, takmer plna vybava Ex |
|
Návrat hore |
|
|
Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
|
Nemôžete pridávať nové témy do tohto fóra. Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre. Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre. Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre. Nemôžete hlasovať v tomto fóre.
|
|
|