Obsah fóra HONDACLUB SLOVENSKO
Autor Správa

<  Racing  ~  Techniky sportovej jazdy

lister
Zaslal: 06.11.2008, 15:53 Odpovedať s citátom
Založený: 11 január 2007 Príspevky: 190
podla mna je uplne normalne, ze plynom regulujes ako sa ti auto nataca do zatacky pri "konstantom" natoceni volantu.. ja takto par dlhych zataciek jazdim.. (neviem aky podiel na tom ma diferencial, lebo som nemal moznost porovnania)
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
babo
Zaslal: 06.11.2008, 16:07 Odpovedať s citátom
Založený: 26 apríl 2007 Príspevky: 1096 Bydlisko: Bratislava 2006 Honda Accord
lister napísal:
podla mna je uplne normalne, ze plynom regulujes ako sa ti auto nataca do zatacky pri "konstantom" natoceni volantu.. ja takto par dlhych zataciek jazdim.. (neviem aky podiel na tom ma diferencial, lebo som nemal moznost porovnania)


jaj no ale Ty mas RWD a samosvor a podobne srandicky Smile Ze ide naozaj S2000 riadit plynom, to je dost jasne Smile Tam je vselico normalne Smile Smile Teda ja by som na nej dostal tak normalne hodiny akurat, ale ked niekto umi... Smile
ma to podla ma vyznam, ze prave nemusis tocit volantom a mensia pravdepodobnost, ze stratis grip na prednych kolach.
Skor ma zaumima, preco v AUTOCAR tak casto sa rozplyvaju nad tym aj pri FWD Smile (aj ked isty zmysel to uz ma)
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu
Milos
Zaslal: 06.11.2008, 16:45 Odpovedať s citátom
Moderátor Založený: 13 jún 2007 Príspevky: 2988
babo napísal:
mykanie volantom - to tiez nie je idealne, najlepsie je obluk prejst, ze zatocis raz a pridas, drzis rychlost a za apexom pridavas a "narovnavas obluk". mykanie volantom na obluku s dobrym polomerom vacsinou znamena nedotacavost...
To mykanie neber doslova ako zurive hybanie Smile Ty mas na mysli solo jazdu po zakrute niekde na okruhu alebo aspon dialnicnom exite, ja som mal skor na mysli realnejsie podmienky, kde zakruta nie je plynula a v asfalte su nerovnosti, takze volantom musis vselico korigovat.

Ked v zakrute zistis, ze pri aktualnej rychlosti sa zacinas priblizovat k vnutornemu okraju cesty, nemusis narovnavat smer volantom, staci pridat plynom. Alebo - ked v zakrute chytam pretacavost, nemusim seknut protipohyb vlantom, zase staci pridat plyn (pri FWD).
Ale mozno maju v Autocare na mysli nieco ine, nepozeral som...

Toto sa da najlepsie citit na mokrej ceste (ak clovek nema aspon tych 250 koni)..

_________________
Pravidla fora
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
lister
Zaslal: 06.11.2008, 22:21 Odpovedať s citátom
Založený: 11 január 2007 Príspevky: 190
babo napísal:
lister napísal:
podla mna je uplne normalne, ze plynom regulujes ako sa ti auto nataca do zatacky pri "konstantom" natoceni volantu.. ja takto par dlhych zataciek jazdim.. (neviem aky podiel na tom ma diferencial, lebo som nemal moznost porovnania)


jaj no ale Ty mas RWD a samosvor a podobne srandicky Smile Ze ide naozaj S2000 riadit plynom, to je dost jasne Smile Tam je vselico normalne Smile Smile Teda ja by som na nej dostal tak normalne hodiny akurat, ale ked niekto umi... Smile
ma to podla ma vyznam, ze prave nemusis tocit volantom a mensia pravdepodobnost, ze stratis grip na prednych kolach.
Skor ma zaumima, preco v AUTOCAR tak casto sa rozplyvaju nad tym aj pri FWD Smile (aj ked isty zmysel to uz ma)


Smile ja som reagoval na FWD, mal som pri tom na mysli jazdu s vti so samosvorom.. jasne, ze so zadnym nahonom je to trochu o inom..
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
babo
Zaslal: 07.11.2008, 10:41 Odpovedať s citátom
Založený: 26 apríl 2007 Príspevky: 1096 Bydlisko: Bratislava 2006 Honda Accord
Milos napísal:
To mykanie neber doslova ako zurive hybanie Smile Ty mas na mysli solo jazdu po zakrute niekde na okruhu alebo aspon dialnicnom exite, ja som mal skor na mysli realnejsie podmienky, kde zakruta nie je plynula a v asfalte su nerovnosti, takze volantom musis vselico korigovat.

Ked v zakrute zistis, ze pri aktualnej rychlosti sa zacinas priblizovat k vnutornemu okraju cesty, nemusis narovnavat smer volantom, staci pridat plynom. Alebo - ked v zakrute chytam pretacavost, nemusim seknut protipohyb vlantom, zase staci pridat plyn (pri FWD).
Ale mozno maju v Autocare na mysli nieco ine, nepozeral som...

Toto sa da najlepsie citit na mokrej ceste (ak clovek nema aspon tych 250 koni)..


jo, takto si uz rozumieme, ale podla mna to z daleka s kasdou FWD nejde robit... s FWD vyslovene trottle steer ma mozno este zmysel, ze tesne pred apexom trochu uberies plyn a (hlavne ked mas nezavisle zavesnie zadnych kol), tak si zadok trosikcu driftne, cim sa lepsie nasmerujes na apex, trafis ho a presne stupis na plyn a vytiahne Ta to na kraj zakruty aj bez hybania volantom (a volantom to narovnas neskor drzat zatocene nemozes vecne, ze ano Smile )).. toto uz ale nejde spravit kazdou FWD, musi byt podvozkovo dobra.

lister: 1.8 VTI s TORSENOM sa sprava skoro az na opak. Tam ked drzis obluk a pridavas, tak kym mas adhezziu na vonkajsom kole, taha Ta to dovnutra zakruty a ked uberies, ides von... Smile
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu
regler
Zaslal: 05.01.2009, 10:40 Odpovedať s citátom
Založený: 05 január 2009 Príspevky: 7 Bydlisko: topolčany
podľa mňa všetko záleží na tom kto a hlavne ako ide. Pokiaľ ide nejaký dedko po rovine do kostola tomuto úplne stačí vytláčať raz spojku a ten synchrón je v prevodovke na to aby stačilo iba raz stláčať spojku a pekne sadali rýchlostné stupne v prevodovke, no nevydrží to podľa mňa veľké zaťaženia a hlavne nič nieje ideálne počul som už pár krát že sa našli somári čo zliezali strmý kopec bez zaradeného rýchlostného stupňa a keď ich auto nabralo veľkú rýchlosť tak nemohli zaradiť, vtedy pomôže medziplyn pochopiteľne s dvojitým výšľapom. a s tým cukaním keď je raz niekto drevo tak mu nepomôže nič a podľa mňa zručnému a vyjazdenému šoférovi tak auto necuká a ak aj áno tak veľmi málo tiež v závislosti na okolnostiach. Ale pri už ozaj agresívnej jazde dávam aj ja dvojité vyšľapávanie a pri podraďovaní aj s medziplynom
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
jopal
Zaslal: 20.11.2009, 9:22 Odpovedať s citátom
Založený: 25 júl 2007 Príspevky: 2541 Bydlisko: Zlaté Moravce
Preco ten chalan pri medziplyne stlaca spojku? http://www.youtube.com/watch?v=TpqrEDjbhp8

_________________
Lada 2102, r.v.1973, zelena skoro metaliza, takmer plna vybava Smile Ex SadSad
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorové WWW stránky
matulo
Zaslal: 20.11.2009, 9:26 Odpovedať s citátom
HC Team Založený: 10 február 2007 Príspevky: 3168 Bydlisko: BA 2009 Honda Civic
jopal napísal:
Preco ten chalan pri medziplyne stlaca spojku? http://www.youtube.com/watch?v=TpqrEDjbhp8


nepouziva techniku double clutching, ale "jednoduchy" medziplyn... pravdepodobne ma prevodovku, na ktorej ten double-clutch nepotrebuje...

_________________

Nezabudni si prečítať pravidlá používania tohto fóra!

Inzercia, Predbehneme Bratislavu?
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
vticko
Zaslal: 20.11.2009, 11:26 Odpovedať s citátom
Založený: 23 október 2008 Príspevky: 1477 Bydlisko: SR
jopal, presne hentou istou metodou som jazdil aj ja na vti a rychlosti tam skakali same Wink tak neviem ci je treba double.. ale momentalne uz prechadzam na double, lebo nie kazde auto co jazdim je vti Laughing

_________________
B16A2 EG6
EX/ F20C2 AP1
/ D15Z6 EK3
/ N22A2 RE6


http://www.mcp.estranky.sk/
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
babo
Zaslal: 24.11.2009, 9:11 Odpovedať s citátom
Založený: 26 apríl 2007 Príspevky: 1096 Bydlisko: Bratislava 2006 Honda Accord
ja mam v single. vs double eset o nieco jasnejsie.

double je treba, ak chces setrit synchrony. Pracu synchonu samotneho totizto necitis. Ked podradujes z 4500 do 6500 a nedas medziplyn vobec, tak dostane ranu klukova hriadel a trhne celym motorom (dostanu zabrat silent bloky na motore a vsetko) a citis to sakra silno.
Ked das aspon single cluth (hovori sa tomu rev matching), tak odpadne ten problem s motorom. Ale synchrony v prevoovke su namahane nadalej. Tiez vtedy dostava zabrat spojkove lozisko, ked sa na nom toci motor.

Na okruhu ale casto nie je cas satale dvakrat slacat spojku a casto aj dost spickovych soferov pri klasickej manualnej prevodovke dava vacsinou len single. Double davaju fakt pri extremnom podradeni.

Kedze honda ma ale synchrony trosku poslabsie (musim dat trochu jopalovi za pravdu, ked to niekedy tvrdil) a nie je problem ich znicit, tak by som doporucoval na honde davat double clutch.
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu
jopal
Zaslal: 24.11.2009, 17:06 Odpovedať s citátom
Založený: 25 júl 2007 Príspevky: 2541 Bydlisko: Zlaté Moravce
Babo, sa mi to vidi velmi rozumne co pises. Ja si to totiz pamatam z V3S, kde som najazdil komu km a par brancov tiez naucil a veru bez "double clutch" (my sme to volali jednoducho medziplyn), ti pri podradovani oznamila prevodovka, co si mysli...Doteraz som si o "singlacoch" myslel svoje ale po tomto vysvetleni vidim, ze aspon na nieco je to dobre. Idea
P.S. JA kym som nevymenil prevodovy olej a trojka sa po "cervenej" dvojke hlasil, som si tiez pomahal medziplynom, ale islo to pekne na nervy, bo sekunda bola v prdeli a priznam, nie vzdy som ho odhadol spravne. Nastastie uz je to minulost. Wink

_________________
Lada 2102, r.v.1973, zelena skoro metaliza, takmer plna vybava Smile Ex SadSad
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorové WWW stránky
babo
Zaslal: 08.12.2009, 0:32 Odpovedať s citátom
Založený: 26 apríl 2007 Príspevky: 1096 Bydlisko: Bratislava 2006 Honda Accord
jj, 3ka casto mava problem, lebo sa radi casto a casto aj z vytocenej dvojky (pri tom ani nedes tak rychlo a mozno ani neporusujes predpisy, ze ano). A problem je, ze pri radeni smerom hore si nemas ako velmi pomoct, leda radit pomaslie, kym sa nezoscynchronizuju otacky same.

Ja som V3S nesoferifal (zial), ale uz som isiel na aute s uplne odposanym 3-4 synchronom (problem bol tiez na strane 3ky koliecka, tam bol synchron uplne vyjazdeny a koliecko tiez). A veru, bez double clutch podradit zo 4ky neslo ani omylom.

Nazov REV MATCHING pre single clutch hovori sam za seba (kedze existuje anglicke pomenovanie, uplny nezmysel to nie je). Ale ide fakt o to, aby clovek brzdil brzdami a nie silenblokmi na motore a klukovka aby nedostavala do nosu, pribadne sa nezablokovala hnana naprava... Synchrony to ale nesetri a opotrebovava lozisko na spojke...
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu
jopal
Zaslal: 08.12.2009, 10:55 Odpovedať s citátom
Založený: 25 júl 2007 Príspevky: 2541 Bydlisko: Zlaté Moravce
babo napísal:
A problem je, ze pri radeni smerom hore si nemas ako velmi pomoct, leda radit pomaslie, kym sa nezoscynchronizuju otacky same....

...alebo dat po vytoceni 2-ky este medziplyn, alebo bez medziplynu 2x vyslapnut spojku, ale to je skoro to iste ako radit pomalsie...

_________________
Lada 2102, r.v.1973, zelena skoro metaliza, takmer plna vybava Smile Ex SadSad
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorové WWW stránky
babo
Zaslal: 08.12.2009, 12:57 Odpovedať s citátom
Založený: 26 apríl 2007 Príspevky: 1096 Bydlisko: Bratislava 2006 Honda Accord
ano, je to skoro tak iste. Ja by som uz ale nechal proste padnut otacky na take, ake maju byt po preradeni rychlosti a basta.
Zobrazit informácie o autorovi Prezerať garáž užívateľa Odoslať súkromnú správu
jopal
Zaslal: 08.12.2009, 13:17 Odpovedať s citátom
Založený: 25 júl 2007 Príspevky: 2541 Bydlisko: Zlaté Moravce
Noo, lenze je mozna situacia, ze otacky padnu velmi a opat sa potom pyta medziplyn... Wink

_________________
Lada 2102, r.v.1973, zelena skoro metaliza, takmer plna vybava Smile Ex SadSad
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorové WWW stránky

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:  

Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Strana 9 z 11
Choď na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Ďalšia
Pridať novú tému

Prejdi na:  

Nemôžete pridávať nové témy do tohto fóra.
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre.
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre.
Nemôžete hlasovať v tomto fóre.
TOPlist